• wiadomości
  • wydarzenia
  • kultura
  • rozrywka

Błędy przy rekrutacji

29 stycznia 2020

Wielu kandydatów podczas poszukiwania nowego zatrudnienia ogranicza się do wysyłania CV i listów motywacyjnych do potencjalnych pracodawców, a następnie liczy, że to ich propozycja wywrze najlepsze wrażenie na zespole rekrutacyjnym. Jeśli uda im się dostać na rozmowę kwalifikacyjną, ubiegający się o pracę liczą na szczęście.

    Warto jednak pomóc losowi i w prosty sposób zwiększyć swoją atrakcyjność podczas kolejnego etapu naboru. Przy podobnych umiejętnościach zawodowych i doświadczeniu, rekruterzy zwrócą szczególną uwagę na zaangażowanie i profesjonalizm kandydatów. Szczególnie doceniona zostanie osoba, która sprawi wrażenie, że zależy jej na konkretnym stanowisku w danej firmie. Aby korzystnie zaprezentować się podczas rozmowy, trzeba się wyróżnić na plus od pozostałych kandydatów. Dlatego też, jeśli otrzyma się wymarzony telefon od pracodawcy i zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, warto się do niej solidnie przygotować. Na szczęście kandydat może w bardzo prosty sposób pokazać swoje zaangażowanie i zwiększyć swoją szansę na zatrudnienie. Aby nie sprawiać wrażenia, że hurtowo odpowiada się na podobne oferty pracy, najlepiej zapoznać się wcześniej z działalnością danego przedsiębiorstwa i nawiązać do niej podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Przed przystąpieniem do rozmowy należy koniecznie wyszukać w internecie stronę danej firmy i przyjrzeć się jej funkcjonowaniu. Trzeba sprawdzić, w jaki sposób pracodawca prezentuje swoją ofertę i jakie wartości oraz cechy wiąże ze swoją działalnością. Czy dana firma kładzie szczególny nacisk na solidność swoich produktów, podkreśla działanie przyjazne dla środowiska, czy też łączy swoją propozycję z jakąś modą lub trendem kulturowym? Nawiązanie w rozmowie do profilu firmy i pokazanie znajomości jej taktyki marketingowej pozwoli na pokazanie, że dany kandydat świetnie pasuje do wizerunku przedsiębiorstwa i znajdzie wspólny język z klientami i współpracownikami. Warto również zwrócić uwagę na to, jaki produkt lub usługa stanowi główną propozycję danego gracza rynkowego. Znajomość oferty firmy oraz specyfiki jej działania stanowi duży atut aplikanta, który dzięki temu udowodni, że interesuje go praca na konkretnym stanowisku. Kandydat, który zna i lubi ofertę firmową wywrze o wiele lepsze wrażenie, niż pozostali rozmówcy. Poświęcenie chwili czasu na odrobienie pracy domowej i zapoznanie się z profilem działalności potencjalnego pracodawcy znacznie zwiększy szanse kandydata na otrzymanie danej pracy i podniesie jego atrakcyjność w oczach zespołu rekrutacyjnego.  
Tags

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *