• wiadomości
  • wydarzenia
  • kultura
  • rozrywka

Budowa ekspresowej „siódemki” na południe od Warszawy. Wybrano nowego wykonawcę

14 stycznia 2020

Jest nowy wykonawca na kontynuację projektowania i budowę południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola. Jako najkorzystniejszą GDDKiA wybrała ofertę firmy Polaqua.

 

S7 Lotnisko - Lesznowola_wybor-01

 

Teraz  dokumentacja trafi do Urzędu Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej. „Jeśli do 20 stycznia nie będzie odwołań, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, w lutym chcemy podpisać umowę” – informuje na swojej stronie Dyrekcja.

Przypomnijmy: że 16 maja 2019 roku GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z poprzednim wykonawcą. Wcześniej inwestor wielokrotnie wzywał firmę Rubau Polska do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu.

Wartość oferty firmy Polaqua wynosi około 457 mln zł. Oferta ta przekraczała jednak kwotę przeznaczoną na realizację zadania, stąd konieczna była decyzja o zwiększeniu finansowania. 10 stycznia minister infrastruktury zatwierdził aneks do programu inwestycji zwiększający wartość finansową tego projektu o 135 mln zł.

Dwie jezdnie po trzy pasy

Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 roku decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu.

Kolejne dwa odcinki w realizacji

W budowie są kolejne dwa odcinki ekspresowej „siódemki”. Pierwszy, Lesznowola – Tarczyn Płn. realizuje firma IDS-BUD, natomiast na drugim Tarczyn Płn. – obwodnica Grójca roboty prowadzi przedsiębiorstwo Mota-Engil. Na obu prace znajdują się we wstępnej fazie.

kat, bdb

Fot. GDDKiA

Tags

Dodaj komentarz