Influencer marketing a content marketing

24 kwietnia 2022

Influencer marketing a content marketing to dwie bardzo bliskie dziedziny marketingu, które w rzeczywistości się ze sobą łączą. Content marketing łączy w sobie influencer marketing oraz wiele innych. Obecne działania marketingowe powinny być integrowane. Nie zawsze pojedyncza strategia jest wystarczająca. Zazwyczaj konieczne jest sięgnięcie po kilka metod, skuteczne ich połączenie i stworzenie silnych oddziaływań.

 

Zdjęcie ilustracyjne

 

Jeżeli chodzi o wspomniany content marketing oraz o influencer marketing, to są to odmiany nowoczesnego marketingu, który zyskuje coraz większe uznanie w społeczeństwie. Stopniowo odchodzi się od tradycyjnej promocji, która jest odrzucana przez odbiorców

Wszechobecność banerów reklamowych sprawiła, że konsumenci nie chcą być atakowani promocjami i stają się na nie obojętni. Marketing jednak nie przestaje działać i zaczyna podchodzić do tematu reklam w nieco inny sposób. Aktualnie to nie firmy wychodzą z promocją do konsumentów, ale to konsument sam dociera do twórców przekazu, którymi są właściciele przedsiębiorstw. Content marketing oraz influencer marketing działa właśnie w oparciu o nowoczesne działania. Odbiorcy sami kierują swoje kroki do danej marki, przyciągnięci atrakcyjną treścią, zachętą ze strony celebryty czy inną formą niebezpośredniej promocji i ice casino bonus bez depozytu.

Influencer marketing a content marketing – wstęp do zagadnień

W obu typach marketingu chodzi o to, aby odbiorca nie czuł, że ma do czynienia z materiałem sprzedażowym. Skuteczne formułowanie komunikatów oraz budowanie wartościowych treści ma na celu zaciekawienie odbiorcy i doprowadzenie go do danej firmy. Treść oraz forma przekazu jest tutaj kluczowa. Istotne jest poznanie pragnień i oczekiwać użytkowników i odpowiadanie na nie.

Polecenie produktu, czy jego recenzja jest ciekawą alternatywą dla wykupienia banerów reklamowych. Co więcej, zachęta, która nie jest kierowana bezpośrednio od przedsiębiorstwa, jest o wiele lepiej odbierana niż w przypadku bezpośredniej reklamy. Dodatkowo influencer marketing i content marketing zmierzają do tego, aby budować wokół firmy silną i lojalną społeczność. Budowanie więzi i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy może przynieść bardzo duży wzrost zysków, oraz wpłynie na rozpoznawalność i świadomość marki.

Influencer marketing a content marketing – czym jest to drugie?

Do zadań content marketingu można zaliczyć tworzenie wartościowego i autentycznego dla odbiorcy przekazu czy też tworzenie treści oraz pokazywanie własnej firmy jako specjalisty w danej branży. Prawie identycznie wygląda sytuacja z prowadzoną przez influencerów reklamą. Ich zadaniem jest redagowanie wyjątkowych i autentycznych treści oraz budowanie pozycji danej marki, jak i lidera w branży. Polega to na publikowaniu w mediach społecznościowych oraz na blogach materiałów, które influencer podpisuje swoim nazwiskiem. Automatycznie staje się ambasadorem marki oraz specjalistą w danej niszy. Dzięki podtrzymywaniu relacji ze społecznością mogą pójść dużo dalej niż content marketing. Bardzo często efektem jest wysoki poziom sprzedaży oraz świetne wyniki finansowe.

Influencer marketing a content marketing – co dalej?

Influencer marketing jest stosunkowo młodym narzędziem współpracy. Jednak ze względu na ogromną i ciągle wzrastającą skuteczność, jest bardzo popularny. W kontrze do reklam, które już zwykle nie interesują odbiorców, influencer marketing dostarcza nowych wrażeń, jest bardziej autentyczny, a za to mniej nachalny. Konsumenci uodpornili się na reklamy puszczane w telewizji, skutecznie omijają wzrokiem banery, reklamy w skrzynce pocztowej są przez nich ignorowane, a sponsorowane wpisy znacznie się wyróżniają na tle „naturalnych” wpisów i nie przykuwają takiej uwagi, a przede wszystkim nie wzbudzają poczucia autentyczności.

Klienci od dawna nie chcą wprost czuć, że ktoś chce im coś sprzedać. Powinna towarzyszyć wokół tego otoczka, z którą z pewnością może poradzić sobie wpływowy influencer. Wspomnieliśmy już, że dynamiczne osoby o skłonnościach przywódczych świetnie trafią z przekazem do konsumentów i wywrą na nich chęć zakupu produktu.

Dobrym uzupełnieniem powyższych działań jest content marketing. Influencer marketing a content marketing to dwie gałęzie marketingu, które się mogą wzajemnie uzupełniać. Marketing treści, jak nazywany jest content marketing, skupia się na publikacji i dostarczaniu treści do docelowej grupy odbiorców. Za pomocą tych treści możemy budować długotrwałe relacje z klientami. W zakresie treści mamy pełną dowolność – możemy publikować wpisy, webinaria, wykresy, prezentacje czy filmy. Dobre treści następnie trzeba skutecznie dystrybuować do danej grupy odbiorców. Wtedy osiągniemy sukces, łącząc te dwie gałęzie marketingu.

Artykuł sponsorowany

Tags