Radni PiS o przebudowie Warszawskiej: żeby to nie było zwykłe położenie asfaltu
Radni Prawa i Sprawiedliwości wystąpili do prezydenta i MZDiK z własnymi propozycjami dotyczącymi planowanej przebudowy ul. Warszawskiej. – Nie chcemy, by powstał bubel, taki jak np. na Wojska Polskiego – wyjaśniał podczas konferencji prasowej Łukasz Podlewski, szef klubu radnych PiS.
Jak już pisaliśmy, miasto otrzymało na modernizację Warszawskiej 76 mln zł dofinansowania z rządowego programu "Polski Ład", a wkrótce ma zostać ogłoszony przetarg na wykonanie inwestycji. Radni PiS chcą, by ich sugestie znalazły się w ogłoszeniu o przetargu.
- Pamiętamy, co działo się i wciąż dzieje się z podobnymi inwestycjami. Mowa o alei Wojska Polskiego, czy też wiadukcie na ulicy Żeromskiego. Są to inwestycje, które miastu sprawiały duże problemy – przypomina Podlewski. Podkreśla, że przebudowa ulicy Warszawskiej to poważna i droga inwestycja. - Dlatego jako radni wnioskujemy do prezydenta z konkretnymi propozycjami i rozwiązaniami, które powinny się znaleźć w tym przetargu – wyjaśnia radny.
- Po to składamy te propozycje, aby uniknąć sytuacji, w której ta przebudowa ograniczy się tylko do położenia asfaltu na tym, co jest i żeby wyłącznym beneficjentem tej przebudowy nie był ruch tranzytowy, który przebiega przez Radom i mocno eksploatuje ulicę Warszawską. Chcemy, aby na tej przebudowie skorzystali również mieszkańcy Michałowa, m.in. by wykonano tu zieleń przydrożną i aby uniknąć stawiania na Warszawskiej ekranów, albo powstawania wysp ciepła - wyjaśnia radny Mateusz Kuźmiuk.
Radni proponują, by wzdłuż ulicy znalazła się ścieżka rowerowa i ciąg pieszy na całej długości, dodatkowe przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu z ulicą Aleksandrowicza i kolejne z elementami sygnalizacji wzbudzanej.
Kolejne propozycje to stworzenie pasa rozbiegowego – wjazdu z ulicy Królowej Jadwigi, Janiszewskiej, Aleksandrowicza, Klwateckiej, Ofiar Firleja i Witosa, przebudowa skrzyżowań: z ulicą Grobickiego (konieczność puszczenia ruchu aut ciężarowych), Klwatecką i Ofiar Firleja (m. in. wydłużenia pasa do skrętu w Klwatecką), z Kasztelańską i Barlickiego (przedłużenie drogi odbarczającej do Trzebińskiego).
Warszawska ma być przebudowana na odcinku od ronda NSZ (tzw. warszawskiego) do granic administracyjnych miasta.
bdb