
- To jeden z najważniejszych elementów tworzonej w Radomiu Strefy Wygodnego Ruchu. Chcemy jak najszybciej skończyć całą trasę, tak, aby połączyć południową i północną część Radomia, a tym samym odciążyć ruch w centrum miasta. Jak ważną inwestycją jest budowa trasy N-S pokazał śródmiejski odcinek. Już teraz widzimy zmniejszony ruch na przykład na ulicy 25 Czerwca. Dlatego konsekwentnie realizujemy kolejne etapy – podkreśla prezydent Radosław Witkowski
Drugi etap trasy ma połączyć osiedle Południe z węzłem w ulicy Młodzianowskiej. W ramach tego zadania powstanie także ciąg pieszo-rowerowy, ciągi pieszo-jezdne, oświetlenie, kanalizacja deszczowa oraz skrzyżowania z ulicami: Żakowicką i Wjazdową. Nowa droga między ulicami Czarnoleską a Młodzianowską ma odciążyć ulice 1905 Roku i Wierzbicką.
Tymczasem dobiegają końca prace przy realizacji pierwszego etapu inwestycji. - Od kilku tygodni trasa jest przejezdna między rondem Mikołajczyka a ulicą Żeromskiego, natomiast wkrótce będzie też możliwy wjazd i zjazd z wiaduktu w ulicy Słowackiego - mówi wiceprezydent Konrad Frysztak. Przypomina, że na realizację tego odcinka drogi miasto pozyskało duże wsparcie finansowe z zewnątrz. W przypadku drugiego odcinka, od obwodnicy południowej do węzła w ulicy Młodzianowskiej, również będzie występować o dofinansowanie. - Jesteśmy na etapie przygotowywania odpowiednich wniosków – wyjaśnia wiceprezydent.
Budowa drugiego etapu trasy N-S ma się zakończyć we wrześniu 2021 roku. Koszt wszystkich prac wyniesie nieco ponad 26,4 mln zł.
- Przed nami kolejne wielkie wyzwanie, czyli realizacja trzeciego etapu, od wiaduktu w ciągu ulicy Żeromskiego do ulicy Żółkiewskiego. Od kilku dni jesteśmy w posiadaniu uzgodnień z PKP Polskimi Liniami Kolejowyymi, które były niezbędne do tego, aby móc rozpocząć przygotowania do ogłoszenia przetargu na trzeci odcinek drogi. Myślę, że jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na jego budowę i wspólnie będziemy się cieszyć całą trasą N-S do 2023 roku – zapowiada prezydent Witkowski.
- Dzięki tej inwestycji uda się skomunikować południową część miasta z osiedlami Gołębiów, Nad Potokiem, Rajcem Szlacheckim i Michałowem. Nowa droga umożliwi również lepszy dojazd do dworca PKP oraz zapewni łatwiejszy wyjazd z Radomia w kierunku Jedlni-Letnisko, Pionek i Kozienic – podkreśla Konrad Frysztak.
Cała trasa N-S będzie mieć ponad 5 km długości.
kat
Źródło: UM Radom