Typy influencerów

27 kwietnia 2022

Obecnie istnieje wiele różnych podziałów influencerów. Zdarzają się jednak sytuację, gdy dana osoba pasuje do więcej niż jednej kategorii. Bardzo przejrzystym podziałem jest ten stworzony przez dwóch naukowców Jima Barry’ego oraz Eda Kellera.

 

 

 

Pierwszy z nich dzieli influencerów pod względem rodzaju wpływu. Ta klasyfikacja przedstawia się w następujący sposób, który przedstawiamy poniżej. Typy influencerów – współpraca z każdym wymienionym tutaj typem influencera powiedzie się na innym etapie influencer marketingu.

Ewangeliści to osoby umiejące przekonać oraz zainspirować do zakupu. Wykorzystywani są w kolejnych etapach prac. Motywatorzy wspierają podjęte decyzje zakupowe i zaangażowanie. Edukatorzy idealnie sprawdzą się w prowadzeniu wszelkiego rodzaju informacyjnych działań, które są niezbędne do podejmowania decyzji zakupowych.

Mentorzy pojawiają się na ostatnim etapie zakupów i wspierają klientów już po dokonaniu zakupów. Niejednokrotnie takie wsparcie dla firmy wiąże się również z zachęcaniem do ponownego skorzystania z danej oferty. Influencerów można podzielić również według innych kryteriów. Motywacja to kryterium, które dzieli influencerów na grupy ludzi charakteryzujące się inną charyzmą, wpływem na pozostałych ludzi, osobowością, jakością tworzenia contentu oraz wiele innych oraz darmowe gry hazardowe. Branża dotyczy przewodniej tematyki, w związku z tym możemy wyróżnić np.:

  • kulinarne,
  • modowe,
  • podróżnicze,
  • rozrywkowe i gry oraz wiele innych.

Kto może zostać influencerem

Aby zostać influencerem nie jest potrzebnie ani specjalne wykształcenie, ani żadne doświadczenie zawodowe. Może nim zostać w zasadzie każdy z nas, jednak nie jest to też takie proste i na wstępie trzeba już posiadać odpowiednie cechy, albo potrafić je wyrobić. Należy mieć w sobie wiele predyspozycji i pożądanych cech, które po prostu pomogą się odnaleźć w mediach społecznościowych. Najbardziej wpływowi influencerzy mają niewyobrażalną siłę przebicia i cechują się charyzmą. Ich działania są dynamiczne, wzbudzają sympatię i są w stanie porwać tłumy.

Rozpoczynając swoją influencerską przygodę należy mieć w sobie motywację do działania i od razu wierzyć w sukces swojego przedsięwzięcia. Dużo łatwiej jest zostać influencerem osobie, która ma skłonności przywódcze i jest dobrym liderem. Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale budowanie swojej marki osobistej trwa latami. Silna pozycja na tym rynku nie powstanie od razu, jak zaczniemy regularnie tworzyć treści do Internetu i dostarczać content. Wielu obecnych wpływowych influencerów zaczynało od tworzenia treści o niewielkich zasięgach, by móc z czasem zarabiać duże sumy pieniędzy na swojej twórczości.

Aby zostać wpływowym influencerem mieć rzeszę fanów, należy dzielić się opiniami i budować swoją autentyczność, dzieląc się również swoimi życiowymi doświadczeniami. To pomaga w budowaniu zażyłej relacji z odbiorcami, dla których stajesz się szczery. Oprócz tego musisz na bieżąco śledzić newsy, uczestniczyć w konferencjach i spotkaniach, które zbudują świadomość.

Typy influencerów ze względu na media społecznościowe

Typy influencerów możemy wskazać również na podstawie tego, za pośrednictwem jakiego medium działają. Miejsce aktywności i obszar, w jakim działają influencerzy, pozwala na ustalenie konkretnego nazewnictwa. I tak oto możemy wskazać, kim są – oto typy influencerów ze względu na miejsce działania:

  • youtuberzy,
  • tiktokerzy,
  • blogerzy,
  • instagramerzy,
  • facebookowicze,
  • twitterowcy,
  • snapchaterzy.

Dlaczego warto podjąć współpracę z influencerami?

Obecnie większy nacisk kładzie się na współpracę z influencerami, niż z celebrytami. Dlaczego? Przedstawiliśmy już typy influencerów. Każdy działa w określonym obszarze, w związku z czym może lepiej trafić do grupy odbiorców, do której kierujesz swój biznes. Reklamy z celebrytami najczęściej występują tylko w telewizji. W związku z tym trafiają do wszystkich, ale niekoniecznie skupiają się na danej grupie. Influencer ma także zbudowaną pewną autentyczność i reklama w jego wykonaniu nie wygląda tak sztucznie. Decydując się na współpracę z danym typem influencera możesz liczyć na poszerzenie zasięgów. Typy influencerów są różne, więc z pewnością dobierzesz kogoś odpowiedniego.

Artykuł sponsorowany

Tags