22-latka straciła 50 tys. zł, bo uwierzyła, że dzwoni do niej pracownik banku

30 sierpnia 2021

Nowy rodzaj oszustów: podają się za pracowników banków i przekonują, że nasze pieniądze złożone na koncie są zagrożone Ostatnio w ten sposób została oszukana młoda mieszkanka powiatu radomskiego, która straciła blisko 50 tys. zł.

Zdjęcie ilustracyjne

 

- Policjanci otrzymali zgłoszenie od 22-letniej mieszkanki powiatu radomskiego, że została oszukana przez nieznanego mężczyznę podającego się za pracownika banku. Kobieta relacjonując całe zdarzenie oświadczyła, że mężczyzna poinformował, że jej pieniądze są zagrożone, ponieważ ktoś chciał się włamać na jej konto bankowe. Kobieta postępowała zgodnie z poleceniami oszusta m.in. zainstalowała jakąś aplikację na swój telefon i zatwierdzała kolejne transakcje. Zmanipulowana kobieta straciła w ten sposób blisko 50 tys. zł - relacjonuje Justyna Leszczyńska z radomskiej policji.

Funkcjonariusze apelują o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. - Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze programu czy aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia. Instalując taką aplikację udostępniamy nasze dane, umożliwiamy dostęp do kont bankowych oraz możliwość wykonywania na nich operacji finansowych - ostrzega Leszczyńska.

kat

Tags