Gotowe: Nowogrodzka, Dzierzkowska i inne

27 listopada 2012
Zakończył się remont ulicy Podwalnej, przebudowy Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej oraz utwardzenie nawierzchni Źródłowej, Drzymały, Galla Anonima i Rolniczej. Razem to ponad 3 km.

 

Dzierzkowska jak nowaRemont Podwalnej rozpoczął się w pierwszej połowie września. Na 320-metrowym odcinku ulicy między Narutowicza a Wałową wykonawca -  radomski Budromex - rozebrał stare chodniki i ułożył nowe z kostki brukowej, powstały także wygodne zjazdy oraz zatoki parkingowe. Na całej długości Podwalna zyskała nową nawierzchnię bitumiczną. Prace kosztowały ponad 536 tys. zł. - Inwestycję mogliśmy wykonać dzięki oszczędnościom uzyskanym w czasie tegorocznych przetargów - mówi Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK. Przypomina, że Dzierzkowską i Nowogrodzką wybudowano w latach 50. ubiegłego wieku, od tamtej pory były naprawami tylko na bieżąco.

 

Obie ulice zostały w ostatnich miesiącach przebudowane na łącznym odcinku 460 m. Roboty objęły fragment ulicy Dzierzkowskiej od 25 Czerwca do Nowogrodzkiej oraz ulicę Nowogrodzką na odcinku od Dzierzkowskiej do Słowackiego. Wykonawca wymienił całą infrastrukturę podziemną, czyli kanalizację deszczową, sanitarną oraz sieć wodociągową. - Obie ulice mają nową nawierzchnię i chodniki, powstały miejsca postojowe, zamontowano także nowoczesne oświetlenie LED i progi zwalniające. U zbiegu obu ulic, w pobliżu wejścia do siedziby ZUS, powstało wyniesione skrzyżowanie - wylicza rzecznik MZDiK. Dodaje, że zgodnie z porozumieniem zawartym z miastem, do kosztów przebudowy Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej dołożył się inwestor wznoszonego w pobliżu budynku usługowo-handlowego. Wykonawcą tej inwestycji był radomski Interbud, koszt prac to 2 mln 513 tys. zł.

Utwardzeniem nawierzchni czterech gruntowych ulic w rejonie budowy obwodnicy południowej zajął się z kolei Budromost - Starachowice. Roboty trwały około miesiąca i pochłonęły 1 mln 28 tys. zł. - Utwardziliśmy nawierzchnię Źródłowej (230 m), Drzymały (900 m, Galla Anonima (430 m) oraz Rolniczej (850 m). Dzięki temu łatwiej poruszać się po południowej części miasta w czasie budowy obwodnicy. Utwardzonymi ulicami pojadą również autobusy komunikacyjnej miejskiej - zaznacza Dębski.

 

(raa)

 

Fot.: MZDiK