Nie tak szybko do Warszawy. Znowu opóźnienia przy modernizacji
"Powodem jest rażące opóźnienie wykonawcy, które uniemożliwia
rozpoczęcie planowanej w tym roku przebudowy ok. 20 km trasy. Pozostałe
prace na tej linii rozpoczną się w czerwcu. Polskie Linie Kolejowe
deklarują, że nie stracą unijnej dotacji na ten projekt" - czytamy w
komunikacie dla mediów.
Znowu się spóźnili
Firma Mott MacDonald w podpisanym w lutym
2011 r. kontrakcie zobowiązała się, że zrealizuje zadanie do końca 2012
r. Mimo, że umowę przedłużono o rok, tego terminu również wykonawca nie
dotrzymał. Do tej pory Mott MacDonald zrealizował część zadania za
łączną kwotę 9 mln zł z kontraktu opiewającego na około 16 mln zł.
Modernizacja
niemal 100-kilometrowej linii od stacji Warszawa Okęcie do stacji
Radom, została podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmował modernizację
niemal połowy trasy, czyli odcinek z Warszawy Okęcie do Warki oraz
stację Radom. W drugim etapie rozpisanym na lata 2014 - 2020 planowano
prace wraz dobudową drugiego toru na odcinku Warka – Radom.
Najpierw do Czachówka i na stacji w Radomiu
Z
powodu opóźnień wykonawcy w przygotowaniu projektu, pierwszy etap
inwestycji ruszy na 27-kilometrowym odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek
oraz na stacji w Radomiu. Pozostała część trasy będzie modernizowana
równolegle w ramach drugiego etapu projektu. Umożliwi to zakończenie
wszystkich prac w kolejnej, unijnej perspektywie finansowej.
Jak zapewnia
PKP PLK, pierwsze prace modernizacyjne na linii nr 8 rozpoczną się w
czerwcu tego roku na stacji Radom Wschodni od wymiany urządzeń
sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji. Wkrótce rozpocznie się
także kompleksowa przebudowa torów na odcinku Warszawa Okęcie –
Czachówek oraz modernizacja stacji w Radomiu. PKP Polskie Linie Kolejowe
S.A. również w czerwcu podpiszą umowy z wykonawcami prac budowlanych.
Skandal na torach
Przebudowę stacji w Radomiu
wykona konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones i
Electren. Inwestycja będzie kosztowała nieco ponad 99 mln zł, a jej
zakończenie planowane jest latem 2015 r. Prace na linii między Warszawą
Okęciem, a Czachówkiem wykona Trakcja PRKiI S. A. Wartość
kontraktu to 376 mln zł. Zgodnie z harmonogramem prace zakończą się w
pierwszym kwartale 2016 r.
Na skansaliczne opóźnienia w przygotowaniu
inwestycji wielokrotnie wskazywali radomscy parlamentarzści Prawa i
Sprawiedliwości. W marcu informowali dziennikarzy, że w odpowiedzi na
ich interpelację w tej sprawie Ministerstwo Infrastruktury wyjaśniło,
że zadanie zostało podzielone na etapy, a finał robót planowany jest na
IV kwartał 2019 r.
(k. woj.)
O opóźnieniach w inwestycji pisaliśmy tutaj