Trzy potężne inwestycje drogowe: Żółkiewskiego, Młodzianowska, obwodnica południowa

11 czerwca 2014
Trwają roboty przy modernizacji ul. Żółkiewskiego i nowego przedłużenia ul. Młodzianowskiej. W finałową fazę wkracza budowa obwodnicy południowej.  




 

Te filary zostaną rozebrane- Po raz pierwszy prowadzimy jednocześnie trzy tak potężne inwestycje. Łączna ich wartość przekracza 300 mln zł. Wszystkie trzy trasy będą stanowiły część podstawowego układu drogowego miasta - informuje rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak dodaje, teren na południe od Żółkiewskiego, po obu stronach linii kolejowej Kraków - Warszawa, jest już dokładnie oczyszczony.

 

- Wykonawca usunął wszystkie drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła. Pracownicy firmy IMB Podbeskidzie wbijają teraz stalowe ścianki szczelne tuż przy nasypie prowadzącym do istniejącej przeprawy nad torami. Zadaniem ścianek szczelnych będzie podtrzymanie skarpy. W tym miejscu powstanie nowy podjazd pod północny wiadukt w ciągu Żółkiewskiego - tłumaczy rzecznik.

Jak już pisaliśmy, betonowe podpory południowego wiaduktu, którego budowę przed wieloma laty przerwano, będą rozebrane. Do rozbiórki jest przeznaczony także północny wiadukt w ciągu ul. Żółkiewskiego. - Centralną częścią planowanego węzła będą dwie zupełnie nowe przeprawy. Wkrótce zaprezentujemy ich komputerowe wizualizacje - wyjaśnia Dębski.

2Na razie prace nie wiążą się z żadnymi utrudnieniami dla kierowców. - Chcemy tak długo, jak to możliwe, prowadzić roboty bez konieczności zamykania ul. Żółkiewskiego oraz wyznaczania objazdów - podkreśla rzecznik MZDiK.

Dużo zmieniło się w ostatnich tygodniach na placu budowy nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej. - Budromost-Starachowice koncentruje się obecnie na robotach na czwartym, ostatnim etapie tej trasy, czyli na Godowie. W pierwszej kolejności ma bowiem powstać odcinek włączeniowy do obwodnicy. Jak wiadomo, budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej jest powiązana z budową południowej obwodnicy miasta. Obie trasy będą się krzyżowały na pograniczu Malczewa i Godowa. Będzie tu dwupoziomowe, bezkolizyjne skrzyżowanie, z rondem na poziomie zero. I wiadukt, i rondo są już niemal gotowe. Na przeprawie trwa jeszcze montaż barier i słupów oświetleniowych, na łącznicach są natomiast ustawione tablice drogowskazowe. Na rondzie brakuje tylko asfaltu - wylicza rzecznik drogowców.

 

(kat)

 

Fot.: MZDiK