Po spotkaniu prezydenta z wicepremier Bieńkowską: Finał budowy linii kolejowej dopiero w 2020 r.?
Do spotkania doszło w Warszawie, choć to prezydent zapraszał wcześniej
minister infrastruktury i rozwoju regionalnego do Radomia, ponieważ był
zaniepokojony informacjami o opóźnieniach w realizacji kluczowych dla
miasta inwestycji.
Jak informuje biuro prasowe magistartu, na
spotkaniu w miniony czwartek obecni byli także przedstawiciele PKP odpowiedzialni za
inwestycje. Prezydent Andrzej Kosztowniak rozmawiał z minister Elżbietę
Bieńkowską o przyczynach opóźnień realizacji linii kolejowej nr 8
Warszawa – Warka – Radom, obwodnicy zachodniej Radomia w ciągu drogi E7
oraz drogi ekspresowej S12. - Prezydent zwrócił uwagę, na pogłębiające
się dysproporcje w rozwoju województw - zaznacza komunikat z urzędu
miasta.
Najlepsza wiadomość jest taka: jeszcze w lipcu rozpocznie się budowa jednego z odcinków trasy S7.
-
Pani premier obiecała, że przyjrzy się też wnikliwe postępom prac nad
naszymi projektami. Sam fakt, że tak ważna osoba w rządzie poświęca nam
tak dużo czasu, bo ponad półtorej, świadczy o poważnym podejściu do nas i
naszych problemów – mówi prezydent Kosztowniak.
Na spotkaniu
poruszono także temat budowy drogi ekspresowej S12 wschód – zachód w
pożądanym przez miasto przebiegu. Z nieznanych przyczyn prace
planistyczne zostały wstrzymane. Minister Bieńkowska obiecała przyjrzeć
się sprawie. Uzgodniono także konieczność spotkania z przedstawicielami
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Najgorsze wieści
dotyczą natomiast budowy linii kolejowej Warszawa – Radom. Jak
poinformował obecny na spotkaniu przedstawiciel PKP, na odcinku Warka –
Radom potrzebne będzie przeprowadzenie prac projektowych praktycznie od
nowa. - To dla nas smutna wiadomość. Od 2007r. słyszymy od polityków i
instytucji kolejowych o kolejnych datach oddania linii. 2012, 2013,
2014, 2015, 2018 i wreszcie 2019. Tymczasem teraz dowiadujemy się, że
odcinek z Warki do Radomia trzeba zaprojektować od nowa. Zaprojektować. A
gdzie sama budowa? Jak dobrze pójdzie, a jak wiemy z tak poważnymi
inwestycjami bywa różnie, to być może udałoby się remont trasy kolejowej
nr 8 zakończyć w 2020 r. Myślę, że to wersja optymistyczna – kwituje
prezydent.
(kat)