Nowe przystanki na odcinku pomiędzy ulicami Moniuszki i Mickiewicza dla linii 5, 7, 8, 9 i 23 zostaną uruchomione jutro (piątek, 18 bm.) o godz. 15. To pierwszy element usprawniania ruchu w okolicach skrzyżowania ulic Traugutta i Narutowicza, które były przedmiotem prowadzonych ostatnio konsultacji społecznych.

- Uruchomienie pary nowych przystanków w pobliżu ulicy Moniuszki było jedną z propozycji, które w konsultacjach społecznych zyskały stosunkowo największe poparcie radomian - informuje Janusz Kalinowski z biura prasowego magistratu.
- Będziemy się przyglądać, jak teraz będzie wyglądał ruch w tym miejscu. Wnioski z tych obserwacji pomogą nam podjąć decyzję, gdzie później zlokalizować przejazd rowerowy, który ma połączyć Planty z ulicą Moniuszki - zapowiada wiceprezydent Konrad Frysztak.
Jak informuje MZDiK, przystanek w kierunku Mickiewicza stanie przed wjazdem na parking przed bankiem (w sąsiedztwie poradni okulistycznej, restauracji oraz galerii sztuki), natomiast przystanek w kierunku ulicy Moniuszki stanie w pobliżu głównej siedziby MZDiK oraz komisariatu policji. Będą się tam zatrzymywały autobusy komunikacji miejskiej linii 5, 7, 8, 9 i 23.
Przypomnijmy: podczas konsultacji społecznych większość głosujących opowiedziała się za budową przejazdu, ale różnice dotyczyły jego lokalizacji. Były propozycje, by sąsiadował on z obecnym przejściem dla pieszych przez ulice Narutowicza i Traugutta, a także zgłoszony przez Bractwo Rowerowe pomysł jego likwidacji i wytyczenia nowego przejścia wraz z drogą rowerową na wprost ulicy Moniuszki. – Wkrótce spotkamy się na miejscu z przedstawicielami Bractwa oraz z policją i wspólnie będziemy szukać najlepszego rozwiązania. Mnie przede wszystkim zależy na bezpieczeństwie – podkreśla wiceprezydent.
Wśród innych propozycji, które zostały poparte przez większość uczestników konsultacji są także: wydłużenie pasa ruchu do skrętu w lewo w ulicę Kościuszki, korekta geometrii wysepek na skrzyżowaniu Traugutta i Narutowicza, likwidacja przejścia dla pieszych przez ulicę Narutowicza oraz obniżenie krawężników przy wszystkich przejściach dla pieszych.
(kat)