Warunkowo przez Limanowskiego
 Na ulicy są już ułożone pierwsze warstwy asfaltu. - Teraz jezdnię na 
całej szerokości wzmacniamy specjalną siatką wykonaną z włókien 
szklanych. Tę technologię stabilizacji nawierzchni drogi wykorzystujemy w
Radomiu po raz pierwszy - zaznacza rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak 
zapewnia, prace na odcinku objętym modernizacją sieci 
wodociągowo-kanalizacyjnej, idą pełną parą. - Między rondem 
Kisielewskiego a Dębową wykonawca Wodociągów Miejskich ustawił wszystkie
krawężniki, odtworzył azyl na wysokości Centrum Krwiodawstwa i 
Krwiolecznictwa, a także zakończył pod naszym nadzorem układanie warstwy
wyrównawczej asfaltu. Podbudowa drogi nie była tu całościowo 
wymieniana, dlatego zdecydowaliśmy się na jej wzmocnienie siatką z 
włókien szklanych przesączanych asfaltem. Dzięki temu rozwiązaniu 
kierowcy dłużej będą mogli cieszyć się dobrą nawierzchnią ulicy 
Limanowskiego - uważa rzecznik.
Na ulicy są już ułożone pierwsze warstwy asfaltu. - Teraz jezdnię na 
całej szerokości wzmacniamy specjalną siatką wykonaną z włókien 
szklanych. Tę technologię stabilizacji nawierzchni drogi wykorzystujemy w
Radomiu po raz pierwszy - zaznacza rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak 
zapewnia, prace na odcinku objętym modernizacją sieci 
wodociągowo-kanalizacyjnej, idą pełną parą. - Między rondem 
Kisielewskiego a Dębową wykonawca Wodociągów Miejskich ustawił wszystkie
krawężniki, odtworzył azyl na wysokości Centrum Krwiodawstwa i 
Krwiolecznictwa, a także zakończył pod naszym nadzorem układanie warstwy
wyrównawczej asfaltu. Podbudowa drogi nie była tu całościowo 
wymieniana, dlatego zdecydowaliśmy się na jej wzmocnienie siatką z 
włókien szklanych przesączanych asfaltem. Dzięki temu rozwiązaniu 
kierowcy dłużej będą mogli cieszyć się dobrą nawierzchnią ulicy 
Limanowskiego - uważa rzecznik.
Na czym polega nowa technologia? -
Podgrzana palnikami siatka układana jest starannie na całej szerokości 
jezdni. Nieco później inna ekipa na tak wzmocnionej nawierzchni układa 
kolejne warstwy masy bitumicznej. Przesączona asfaltem siatka ma wiele 
zalet. Górna warstwa masy bitumicznej, rozgrzana do temperatury 160 
st. C, swobodnie przenika przez siatkę i tworzy trwałe oraz 
stabilne połączenie z dolną warstwą asfaltu - tłumaczy Paweł Borkowski z
firmy S&P Polska, która wykonuje te prace.
Po odtworzeniu 
wszystkich warstw nawierzchni jezdni do robót przystąpi firma Stagmar, 
która zajmie się układaniem nawierzchni chodników, zjazdów i zatoki 
autobusowej przy Schronisku Młodzieżowym. Jak wyjaśnia Dębski, 
przystanek dla autobusów jadących w kierunku centrum, zlokalizowany 
dotąd naprzeciwko schroniska, zostanie odsunięty od ronda i przesunięty 
bliżej Młodzianowskiej. - Największą zmianą na tym odcinku będą nowe 
światła przy przejściu dla pieszych koło Centrum Krwiodawstwa i 
Krwiolecznictwa. Zgodnie z zapowiedziami, zamontujemy tu sygnalizację 
wzbudzaną - podobną do tej, która od kilku lat działa na Słowackiego 
przy wiadukcie. Nowe światła znacząco poprawią bezpieczeństwo pieszych w
tym rejonie - podkreśla rzecznik drogowców.
W miarę postępu prac
i jeszcze przed ich formalnym zakończeniem bMZDiK będzie warunkowo 
umożliwiał przejazd modernizowanym odcinkiem Limanowskiego: na początek 
jednym pasem od ronda Kisielewskiego do Dębowej, potem także jednym 
pasem od Młodzianowskiej do ronda. - W ten sposób odciążymy ul. 1905 
Roku, przez którą przebiega obecnie objazd. Przewidujemy też, że jeszcze
w lipcu ekipy Wodociągów Miejskich przeniosą się na odcinek od Dębowej 
do Obrońców i rozpoczną tam kolejny etap prac przy modernizacji sieci 
wodociągowo-kanalizacyjnej - dodaje Dariusz Dębski. 
(kat)
Fot.: MZDiK




