Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa wiaduktu w Młodzianowskiej
Budowa nowego przedłużenia ul. Młodzianowskiej rozpoczęto latem od robót
na pograniczu Malczewa, Godowa i Prędocinka. Inwestycja ta jest ściśle
powiązana z budową obwodnicy południowej. - Wymogi technologiczne
wpłynęły na to, że w pierwszej kolejności zaczął powstawać odcinek
Młodzianowskiej między ulicami Godowską a Armii Ludowej. Umożliwi on
bowiem wjazd na drugi etap obwodnicy południowej i od strony Malczewa, i
z Prędocinka. Budromost-Starachowice z Wąchocka stanął na wysokości
zadania i w błyskawicznym tempie zbudował nową drogę. Jezdnia ostatniego
etapu nowego przedłużenia Młodzianowskiej jest obecnie prawie gotowa.
Brakuje na niej jedynie warstwy ścieralnej i oznakowania, trwa natomiast
jeszcze układanie chodników - wymienia rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.
Jak podkreśla, wykonawca już od pewnego czasu sygnalizował, że jest w
stanie przyspieszyć inwestycję i jeszcze w tym roku rozpocząć roboty
mostowe, które według pierwotnego harmonogramu miały ruszyć dopiero
wiosną przyszłego roku.. Korekta planu finansowego
pozwoli na wcześniejsze rozpoczęcie budowy wiaduktu. - Przyspieszenie
inwestycji na Młodzianowskiej umożliwi także sprawniejszą koordynację
naszych prac z robotami Radpecu. W przyszłym roku w rejonie przejazdu
kolejowego będą przebudowywane kanały centralnego ogrzewania - dodaje
Dębski.
Wkrótce zmieniona organizacja ruchu
Co się dzieje na placu budowy? - Teren u zbiegu ulic
Czarnej i Młodzianowskiej (miedzy torami a skateparkiem) jest obecnie
dokładnie czyszczony. Wykonawca usunął już wszystkie drzewa kolidujące z
przebiegiem jezdni projektowanego węzła drogowego. Wkrótce w tym
rejonie zmieni się organizacja ruchu. Kierowcy jadący z centrum miasta w
stronę Ustronia po pokonaniu torów będą musieli skręcić w lewo w
Czarną, a dopiero potem w Młodzianowską. W ten sposób będą okrążali
teren budowy nowego węzła, na który wkrótce wejdą mostowcy z firmy
Mosty - Łódź. W tym roku mają tu powstać podpory pod nową przeprawę -
wylicza rzecznik MZDiK.
Bezkolizyjnie i bezpiecznie
Nowy wiadukt na Młodzianowskiej,
oczekiwany od dawna przez kierowców, umożliwi bezkolizyjne pokonanie
linii kolejowej Warszawa - Kraków. Istniejący przejazd kolejowy zostanie
zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 m,
szerokości 15 m i nośności 50 t. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 m
szerokości. - W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących
w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą
infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia
wiaduktu zbudujemy około 380 m drogi po północno-zachodniej stronie
linii kolejowej, czyli w kierunku ul. Żakowickiej. W przyszłości droga
ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem
obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej
powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do
pobliskiej Strefy Łucznik - informuje Dariusz Dębski.
Nowe
przedłużenie Młodzianowskiej wraz z wiaduktem na linią kolejową numer 8
buduje konsorcjum firm Budromost - Starachowice z Wąchocka i Mosty - Łódź z
Łodzi. Wartość robót to prawie 61 mln 700 tys. zł. Inwestycja zakończy
się w 2016 r.
(kat)
Fot.: MZDiK