Miła i Czysta po remoncie

5 grudnia 2014
Miła i Czysta gotowe. Przebudowa po modernizacji sieci wodociągowo-kanalizacyjnej trwała około trzech i pół miesięcy. Dziś odbył się odbiór końcowy tej inwestycji.



 

Miła jest nie do poznania- Obie ulice zmieniły się nie do poznania. Mają teraz nowe jezdnie, chodniki, miejsca postojowe i oświetlenie typu LED. Nowością są tu wyniesione skrzyżowania i przejścia dla pieszych - informuej rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.

Prace wartości niewiele ponad 2 mln 430 tys. zł wykonywała warszawska firma Skanska. Inwestycja ruszyła w sierpniu, ale przed przystąpieniem do zasadniczych robót drogowych wykonawca musiał uporać się z wieloma kolizjami z sieciami podziemnymi. Konieczne było ich przełożenie i uporządkowanie. - Choć obie przebudowane ulice mają łącznie zaledwie 660 m, prace przy przekładaniu sieci trwały wiele tygodni. Całkowite zamknięcie dla ruchu Miłej i Czystej na pewno przyspieszyłoby prowadzenie tych robót, ale takie rozwiązanie było wykluczone. Wykonawca musiał w miarę możliwości zapewnić mieszkańcom i przedsiębiorcom dojazd do posesji przez cały okres trwania inwestycji - zapewnia rzecznik. Jak dodaje, Wszystkie istniejące dotąd chodniki, miejsca postojowe i zjazdy zostały przez drogowców rozebrane i ułożone na nowo z kostki brukowej. - Po przebudowie chodniki mają od 2,5 do 3,5 metra szerokości. Większość nowych zatok postojowych jest przeznaczona do parkowania równoległego, na pozostałych można natomiast parkować prostopadle do krawędzi jezdni. Przy zatokach zamontujemy słupki, aby kierowcy nie niszczyli nowych krawężników i chodników - wyjaśnia Dębski.

Jezdnie obu ulic zyskały nową nawierzchnię z betonu asfaltowego, a zieleńce zostały uporządkowane. Na Miłej i Czystej zamontowano też 26 energooszczędnych opraw typu LED. Ważną częścią inwestycji był gruntowny remont mostu nad Potokiem Północnym. Wymieniliono izolację i nawierzchnię tego obiektu, zamontowano także nowe barierki i poręcze.

Największą zmianą na Miłej są udogodnienia dla pieszych i rowerzystów. Wszystkie skrzyżowania i przejścia dla pieszych na Miłej są zbudowane z kostki brukowej i wyniesione, co oznacza, że kierowcy muszą przed nimi zwolnić. - Dotyczy to również wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie mostu nad Potokiem Północnym, które część kierowców - jeszcze przed formalnym zakończeniem inwestycji - zaczęła krytykować za najazd wytyczony pod lekkim skosem, rzekomo utrudniający pokonywanie tego miejsca. To element spowolnienia ruchu, mający zapewnić komfort i jak największe bezpieczeństwo przechodniom - tlumaczy rzecznik MZDiK.

 

(kat)

 

Fot.: MZDiK