Ford Ranger – pickup dla Europejczyków
Samochody typu pickup są nierozerwalnie kojarzone ze Stanami Zjednoczonymi, gdyż to właśnie jest ich ojczyzna. Oferta pickupów w Europie i Polsce była mocno ograniczona i nie były to raczej auta stworzone do ciężkiej pracy, jak właśnie w USA. Kolejne modele półciężarówek coraz mniej przypominają ubogo wyposażone pickupy sprzed lat.
Współcześnie pickupy zapewniają komfort limuzyny oraz niezwykłą sprawność w pokonywaniu przeszkód, dzięki czemu zyskują sobie coraz większą rzeszę fanów. Jednym z takich samochodów jest Ford Ranger, któremu dzisiaj poświęcimy chwilę uwagi.
Auto do trudnych warunków
Europejska wersja Forda Rangera produkowana jest od 1999 roku. Samochód ten zaprojektowano z myślą o wydajności. Jest to auto niezwykle wytrzymałe, które sprawdzi się w najtrudniejszych warunkach. Transportować nim można ładunki o masie do 1400 kg i holować przyczepę o obciążeniu 3500 kg. Dodatkowo pojazd ten jest w stanie pokonać wodne przeszkody o głębokości do 800 mm, a zatem warunki ekstremalne są mu niestraszne.
Komfortowa limuzyna
Praktyczna strona Forda Rangera z racji swoich gabarytów i możliwości ładunkowych jest podstawową zaletą tego samochodu, ale nie jedyną. Ford Ranger jest niezwykle wszechstronny i gwarantuje komfort użytkowania na poziomie najprawdziwszej limuzyny. Wyposażony jest bowiem we wszystko to, co auto najwyższej klasy mieć powinno, a mianowicie dotykowy wyświetlacz, inteligentny tempomat z funkcją wcześniejszego ostrzegania, system wspomagający utrzymanie pojazdu na właściwym pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz monitorowania koncentracji kierowcy. Ponadto Ford Ranger wyposażony został w system start-stop oraz elektryczny układ wspomagania kierownicy. Dla poprawy bezpieczeństwa auto wzbogacono o funkcję wzywania pomocy, która w razie wypadku nawiązuje połączenie z służbami ratunkowymi. Samochód posiada także selektywny system 4x4 polegający na tym, że podczas jazdy można zmieniać tryb napędu stosując wysokie bądź niskie przełożenie.
Modele
Decydując się na zakup Rangera istnieje możliwość wyboru trzech różnych kabin. Pierwsza opcja pojedynczej kabiny przeznaczona jest dla dwóch osób. Wymiar skrzyni ładunkowej w tym przypadku to 2317x1560 mm. Druga możliwość, to przedłużona kabina wyposażona w tylne drzwi otwierane do tyłu przeznaczona dla czterech osób. Skrzynia ładunkowa ma wymiary 1847x1560 mm. Trzecia możliwość, to podwójna kabina, typowa dla samochodu osobowego, mogąca pomieścić kierowcę wraz z kompletem czterech pasażerów. Wymiary skrzyni ładunkowej wynoszą 1615x1560 mm.
Pickup nie jest samochodem przeznaczonym dla ludzi, którzy kierują się wyłącznie logiką i praktycznością przy wyborze samochodu. Nie jest to ani typowe auto miejskie, ani samochód przeznaczony na dłuższe trasy. Jeśli jednak szukamy samochodu, który ma nieprzeciętny design, a do tego jest wytrzymały i potrafi radzić sobie w najtrudniejszych warunkach, to Ford Ranger będzie idealnym wyborem. Mimo, że na rynku są auta bardziej komfortowe, szybsze i ekonomiczne, to Ford Ranger jest samochodem, który na pewno nie przemknie przez miasto niezauważenie. Gdziekolwiek się pojawia, wszystkie oczy są na niego zwrócone.
Artykuł sponsorowany