MZDiK otworzył koperty w przetargu na obsługę linii autobusowych. Firmy chcą po około 100 mln zł

2 października 2017

Aż siedem ofert wpłynęło na przetarg ogłoszony przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji na obsługę linii autobusowych w Radomiu. Zainteresowane firmy mają dostarczyć 28 nowych 28 pojazdów, które będą wozić pasażerów w ciągu 10 lat.

zzzzzSAM_2464 Obecnemu operatorowi linii 1, 2, 5, 6 i 26, czyli firmie Michalczewski, dziesięcioletnia umowa skończy się w lipcu 2018 roku, dlatego następna procedura przetargowa rozpoczęła się jeszcze w czerwcu 2016 roku poprzez opublikowanie ogłoszenia o zamiarze udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, sam przetarg został ogłoszony 12 sierpnia tego roku. - Wymagamy fabrycznie nowych autobusów m.in. z klimatyzacją, monitoringiem, systemem karty miejskiej i Systemem Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Oferty będą teraz dokładnie sprawdzane - informuje rzecznik MZDiK Dawid Puton. MZDiK podkreśla, że cena nie jest jedynym kryterium oceny ofert, bo pod uwagę brane są też proponowane przez oferentów terminy płatności. Najtańsza ofertę na kwotę 88 mln 926 tys. 498 zł złożyła firma Michalczewski z Radomia (5,19 zł netto za wozokilometr), najdroższą na kwotę 111 mln 200 tys. 958 zł (6,49 zł netto za wozokilometr) Mobilis z Mościsk koło Izabelina. Pozostałe oscylują wokół 100 mln zł. Wszyscy oferenci startujący w przetargu zaproponowali identyczne terminy płatności, wynoszące od 26 do 30 dni. - Na realizację zamówienia przeznaczyliśmy 102 mln 500 tys. zł. Wszystkie oferty muszą teraz być bardzo szczegółowo sprawdzone pod względem formalnym, prawnym i rachunkowym - podkreśla Piotr Wójcik, dyrektor MZDiK. Ze zwycięzcą przetargu umowa będzie podpisana na dziesięć lat. Nowy operator będzie wykonywać około 1 mln 670 tys. wozokilometrów rocznie (wozokilometr to 1000 metrów przejechanych przez jeden autobus). Będzie też zobowiązany do kupna 28 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych. 26 sztuk potrzebne jest maksymalnie do obsługi linii miejskich 1, 2, 5, 6 i 26, lecz oprócz nich muszą być jeszcze dwa pojazdy rezerwowe na wypadek awarii któregoś z tych 26 podstawowych. - Zwycięzca będzie mógł oczywiście kupić więcej niż wymagane dwa pojazdy rezerwowe, jeżeli uzna to za potrzebne. Wszystkie nowe autobusy muszą oczywiście być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, czyli niskopodłogowe. Muszą też być wyposażone w klimatyzację, monitoring, ładowarki USB i tak zwany ciepły guzik, a ponadto w kasowniki w ramach systemu Radomskiej Karty Miejskiej i System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (czyli między innymi monitory, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków). Co istotne - kierowcy zatrudnieni u nowego operatora będą wykonywać swoje obowiązki w oparciu o umowę o pracę - wymienia rzecznik MZDiK. Pierwsze cztery nowe autobusy wyjadą na radomskie ulice 1 sierpnia 2018 roku. Dziesięć dni później wykonawca ma realizować przewozy już siedemnastoma autobusami, a od 21 sierpnia 2018 roku ma być już komplet - 26 autobusów. kat, bdb .
Tags