Opóźnienia przy modernizacji linii kolejowej Radom – Warszawa. Czy będzie gotowa w 2021 roku?
10 lipca 2019
Nie wiadomo, czy w połowie 2021 roku linia kolejowa z Radomia do Warszawy zostanie w całości zmodernizowana. Są opóźnienia przy pracach na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna. Z tego powodu zostanie tam utrzymana dotychczasowa autobusowa komunikacja zastępcza.
Jednotorowa linia Warka – Strzyżyna modernizowana jest od marca tego roku. Na 30-kilometrowej trasie zdemontowano sieć trakcyjną. Budowana jest konstrukcja nowego nasypu. Gromadzone są materiały, podkłady i nowe rozjazdy. Jednak, jak podkreśla Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, zdaniem kierownictwa spółki, zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska jest niezadowalające. - To dlatego prace na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nie rozpoczną się w planowanym terminie 13 lipca. Mimo mobilizowania wykonawcy, firma nie wykazuje także większego zaangażowania robót na odcinku Strzyżyna – Radom - wyjaśnia Janduła. Jednocześnie zaznacza, że PLK oceniają, iż "przy właściwym zaangażowaniu wykonawcy, nadal możliwe jest zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka – Radom w połowie 2021 roku".
Na linii Warszawa – Radom zmodernizowano do tej pory odcinek Warszawa – Czachówek. Wymieniane są jeszcze urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Natomiast na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych.
kat