Pętle autobusowe na Wośnikach, Pruszakowie i Zamłyniu zostaną przebudowane. MZDiK ogłosił przetarg na ich wykonanie
Pętle przy ulicach: Szymanowskiego, Wośnickiej i Planowej zostaną przebudowane, a przy pierwszej z ich powstanie parking Bike & Ride. Tym samym na Pruszakowie, Wośnikach i Zamłyniu poprawi się komfort obsługi pasażerów komunikacji miejskiej. Inwestycja zostanie zrealizowana dzięki dofinansowaniu z programu Polska Wschodnia.
Miejski Zarząd dróg i Komunikacji ogłosił właśnie przetarg na przebudowę tych trzech pętli oraz parking dla rowerów. Zamówienie jest podzielone na dwie części.
- W pierwszej wyłoniony wykonawca będzie musiał wykonać prace związane z budową pętli przy dwóch ulicach: Szymanowskiego na Pruszakowie (dla autobusów linii 5 i 18) oraz Planowej na Zamłyniu (dla linii 2 i N3). Będą tam m.in. nowe chodniki i nawierzchnia jezdni, kanalizacja deszczowa i oświetlenie. Zakupione zostaną także nowe wiaty przystankowe. Dodatkowo przy ulicy Szymanowskiego powstanie parking rowerowy typu Bike & Ride. Będzie można na nim pozostawić jednoślad i kontynuować podróż autobusem - opisuje rzecznik MZDiK Łukasz Kościelniak. Jak zapewnia, takie rozwiązanie sprawdza się na obrzeżach Radomia, o czym świadczy przykład Janiszpola, gdzie wszystkie istniejące obecnie stojaki są niemal codziennie zajęte. - Po wykonaniu wszystkich powyższych prac wykonawca przystąpi do budowy punktów socjalnych dla kierowców autobusów na obu pętlach. Będą to pawilony, w których pracownicy operatorów komunikacji miejskiej będą mogli odpocząć między kursami, zjeść posiłek, jak również skorzystać z toalety - dodaje rzecznik.
Druga część zadania dotyczy ulicy Wośnickiej na Wośnikach. Tam również powstanie nowa pętla dla autobusów linii 8 i 16 (będzie zlokalizowana w dotychczasowym miejscu naprzeciwko bloków, ale nieco zmieni się jej kształt) oraz punkt socjalny dla kierowców.
Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 5 grudnia. Zwycięzca przetargu na zrealizowanie pierwszego etapu robót (budowa pętli autobusowych i parkingu typu Bike & Ride) będzie miał osiem miesięcy od momentu podpisania umowy, zaś na budowę punktów socjalnych - dwa miesiące dłużej. Inwestycja będzie realizowana w ramach zadania "Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia - etap I" z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
kat, bdb





