Ulica Wolanowska na całej długości ma dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m. Na miejskim odcinku, po północnej stronie jezdni, powstał chodnik, a po południowej – chodnik i droga rowerowa. Z kolei na fragmencie krajowym, po obu stronach wybudowano ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 3 m. Są też nowe zatoki autobusowe, zjazdy do posesji i oświetlenie.
– To niezmiernie ważna inwestycja zarówno dla mieszkańców Radomia jak i kierowców wjeżdżających do miasta od strony Łodzi. Wszyscy pamiętamy w jak złym stanie technicznym była ulica Wolanowska. Stąd nasza determinacja, by pozyskać pieniądze z zewnątrz na jej gruntowną przebudowę. To się udało i dziś mamy tu zupełnie nową jakość. Nowa jezdnia, chodniki, drogi dla rowerów oświetlenie – to wszystko gwarantuje użytkownikom pełen komfort i bezpieczeństwo – zapewnia prezydent Radosław Witkowski.
W ramach tego samego zadania przebudowano również skrzyżowanie ulic Maratońskiej i Dębowej. Powstała tam oczekiwana przez kierowców, pieszych i rowerzystów sygnalizacja świetlna. Ułatwiła ona wjazd z podporządkowanej ulicy Dębowej, skręcanie w lewo z Maratońskiej i przekraczanie dwóch ruchliwych jezdni, a także znacząco poprawiła bezpieczeństwo.
Cała inwestycja kosztowała blisko 61 mln zł. Miasto otrzymało na ten cel dofinansowanie w wysokości ponad 57 mln zł. Pieniądze pochodziły z Rządowego Funduszu Polski Ład.
Źródło: UM Radom
Zdjęcia: Łukasz Wójcik/UM Radom










