Cudzoziemcy w Puszczy
13 maja 2008
Międzynarodowa grupa nauczycieli przebywająca w Polsce w ramach
Programu Comenius odwiedzi dziś lasy Puszczy
Kozienickiej. Zapoznają się z osiągnięciami RDLP w
edukacji leśnej. 
Pedagodzy z Belgii, Włoch, Holandii, Turcji odwiedzą ścieżkę edukacyjną Królewskie Źródła leżącą w Nadleśnictwie Kozienice. - Nauczyciele zapoznają się z metodami prowadzenia zajęć z edukacji leśnej przez pracowników Lasów Państwowych. Przedstawimy im przykładowe scenariusze prowadzenia leśnych lekcji i stosowane pomoce. Zaprezentujemy także infrastrukturę turystyczną i dydaktyczną Królewskich Źródeł, w tym nową ścieżkę pozwalającą na udział w zajęciach osobom niepełnosprawnym wyjaśnia rzecznik Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Mariusz Turczyk.
Głównym zadaniem programu Comenius jest szkolenie nauczycieli przez wspieranie europejskich projektów doskonalenia zawodowego prowadzące do wzrostu poziomu nauczania, a także podnoszenie wśród młodych ludzi i kadry pedagogicznej poziomu wiedzy i zrozumienia dotyczących różnorodności europejskiej kultury, języków i uświadamiania wartości tego zróżnicowania.

Pedagodzy z Belgii, Włoch, Holandii, Turcji odwiedzą ścieżkę edukacyjną Królewskie Źródła leżącą w Nadleśnictwie Kozienice. - Nauczyciele zapoznają się z metodami prowadzenia zajęć z edukacji leśnej przez pracowników Lasów Państwowych. Przedstawimy im przykładowe scenariusze prowadzenia leśnych lekcji i stosowane pomoce. Zaprezentujemy także infrastrukturę turystyczną i dydaktyczną Królewskich Źródeł, w tym nową ścieżkę pozwalającą na udział w zajęciach osobom niepełnosprawnym wyjaśnia rzecznik Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Mariusz Turczyk.
Głównym zadaniem programu Comenius jest szkolenie nauczycieli przez wspieranie europejskich projektów doskonalenia zawodowego prowadzące do wzrostu poziomu nauczania, a także podnoszenie wśród młodych ludzi i kadry pedagogicznej poziomu wiedzy i zrozumienia dotyczących różnorodności europejskiej kultury, języków i uświadamiania wartości tego zróżnicowania.