Nie będzie pętli pod szpitalem

9 marca 2010

Końcowy przystanek autobusów na Józefowie nie zostanie przeniesiony tuż pod budynek szpitala - zdecydował MZDiK. Dlaczego? W piśmie do stowarzyszenia Kocham Radom i radomskich redakcji odpowiada zastępca dyrektora Kamil Tkaczyk.

"W odpowiedzi na pismo z dn. 17.02.2010 informujemy, że nie przyjmujemy do realizacji wniosku o wycofanie autobusów linii nr 13, 23 i 24 z pętli Józefów/Szpital i utworzenie przystanku końcowego tych linii bezpośrednio przed wejściem do budynku szpitala (kursowanie przez teren parkingu i drogę dojazdową do izby przyjęć), ponieważ aktualne odległości dojścia do przystanków są w tym rejonie prawidłowe, dogodne i nie wymagają korygowania oraz ze względu na to, że wskazanymi przez Państwa drogami na terenie Szpitala kursowanie autobusów komunikacji miejskiej jest niemożliwe, a proponowane zmiany wpłynęłyby negatywnie na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym rejonie.

Wyjaśniamy, że faktyczna odległość od przystanków do szpitala wynosi około 150-170m (a nie 300 m jak podajecie we wniosku) i nie ma potrzeby jej zmniejszania. Jest to dogodna odległość, około dwukrotnie mniejsza niż najmniejsza z dopuszczalnych odległości dojścia do przystanku, która wynosi 300 m i jest zalecana dla centrów miast.

Niezależnie od powyższego, skierowanie ww. linii trasą jak we wniosku jest obecnie niewykonalne, ponieważ drogi wskazane na terenie szpitala nie są przystosowane do przenoszenia obciążeń wynikających z kursowania autobusów komunikacji miejskiej. Koniecznym byłoby przebudowanie ich na całej długości i zorganizowanie w rejonie wejścia do budynku miejsc postojowych dla autobusów co wiązałoby się ze znacznymi kosztami i zlikwidowaniem około 50-60 miejsc parkingowych. Szpital nie przewiduje takiej modernizacji terenu parkingu ani zmiany organizacji ruchu na jego terenie (stanowisko Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Radomiu).

Należy także zauważyć, że wprowadzenie autobusów komunikacji miejskiej bezpośrednio przed główne wejście do budynku, w miejsce gdzie kumuluje się cały ruch do i ze szpitala (wszystkie rodzaje podróży razem) i zlokalizowanie w tym miejscu przystanku końcowego (obecnie trzech linii, a w przyszłości większej ilości), zamiast poprawić zapewne pogorszyłoby obecny stan bezpieczeństwa ruchu w tym rejonie".