Peugeot ma 200 lat

21 maja 2010
O najnowszym Peugeocie 5008 oraz o okrągłej rocznicy jego 200 lat z kierownikiem sprzedaży radomskiego salonu francuskiej marki Renatą Michalczewską rozmawia Bartek Olszewski.

Renata MIchalczewska - Peugeot Prasek Peugeot 5008 – zastanawiam się gdzie, w której szufladzie umieścić ten samochód? Przecież nie jest to klasyczne kombi. Nie jest to van czy minivan. Jedno, co przychodzi na myśl to: bardzo duże auto.

Zgadza się... 5008 to kompaktowy i rodzinny monospace o wyjątkowej modularności wnętrza, płynnych i wyprofilowanych liniach, harmonijnie łączących wszechstronność z naszym zdaniem wspaniałą stylistyką.

Gabaryty tego auta idealnie pasują do przestrzeni w Stanach Zjednoczonych. Ale u nas? 67 300 zł to cena wersji podstawowej. Niektóre auta kompaktowe są droższe od tego, bijącego ich na głowę przestrzenią Peugeota. Co poza „tleniem” dostaniemy w tej cenie?

Wersja podstawowa zapewnia w wyposażeniu 6 poduszek, ESP, klimatyzację z nawiewem na tył, radio CD Mp3, elektryczny hamulec postojowy z funkcja Hill Assist. Ponadto klient może wybrać z szerokiej oferty wyposażenia dodatkowego, tak interesujące opcje jak np. wyświetlacz head –up (pomysł zaczerpnięty z samolotów myśliwskich), na którym pojawiają się głównie informacje dotyczące jazdy, w tym minimalna prędkość, ustawienie regulatora lub ogranicznika prędkości i wskazania systemu Distance Alert. Warto także podkreślić, że pojazd dostępny w wersji 5- lub 7-osobowej daje możliwość zmian aranżacji wnętrza kabiny i przestrzeni bagażowej stosownie do potrzeb.

Byłoby fantastycznie, gdyby tak duże auto było jednocześnie ekonomiczne. Tu prym wiodą silniki HDi (4 opcje przy, można powiedzieć jednym motorze benzynowym o różnych mocach)
Rzeczywiście. Ekonomiczność silnika diesla HDI warto podkreślać na każdym kroku. Model 5008 oferuje dwie pojemności 1,6 i 2,0 litra o mocach 110 KM 150 KM i 163 KM. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi ok. 5,3 - 5,8 l /100 km. Ciekawym rozwiązaniem jest pojawiający się na wyświetlaczu wskaźnik zmiany biegów sugerujący kierowcy wybór odpowiedniego przełożenia zapewniając w ten sposób maksymalne ograniczenie zużycia paliwa w pojazdach z ręczna skrzynia biegów. Peugeot 5008 - wnętrze auta

Jak pani postrzega ten samochód w porównaniu do nieco mniejszego Peugeota 3008? Czy się zgodzimy? Myślę, że 3008 szybciej przyciąga oko, jest jakby zgrabniejszy w stosunku, do 5008 - choć nie twierdzę, że większy brat jest słoniem w składzie porcelany
Wybór modelu to jest zdecydowanie ocena subiektywna każdego klienta, uzależniona od wielu składowych. Jeśli ktoś potrzebuje auta o wyjątkowej przestrzeni i modularności wnętrza z pewnością zdecyduje się na 5008, otrzymując samochód wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie bezpieczeństwa pasażerów przy zachowanym maksymalnym komforcie jaki  płynie z jazdy tym wyjątkowym modelem.

- Na koniec zmieńmy temat. Peugeot Obchodzi 200 lat. Przypomnę: 200 lat temu, dwaj bracia Peugeot z rodzinnego młyna zrobili odlewnię stali i tak się zaczęło. Dopiero w 1885 roku z fabryki wyjechało „coś na kołach” a dokładniej rower. Po czterech latach dodano jeszcze jedno koło oraz silnik parowy i można było mówić o zbliżeniu do… auta. Takie były początki wielu motoryzacyjnych koncernów…
Na urodzinach był przepyszny tort ze świeczkami! Odwiedzający nas goście mogli wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania jest samochód Peugeot 207, wyjazd na wyścig 24h w Le Mans lub romantyczny weekend w Paryżu. Każdy klient, który odwiedził nasz salon otrzymał pamiątkowy prezent. W tym czasie oferujemy bardzo atrakcyjne oferty cenowe wraz z atrakcyjnymi propozycjami dotyczącymi finansowania jak np. kredyt 0% do 5 lat bez odsetek. Co prawda, urodziny mamy już za sobą, lecz z ciekawymi propozycjami nie ograniczyliśmy się do majowego weekendu. W imieniu Peugeot Prasek, gorąco wszystkich zapraszamy!

Więcej informacji o modelu 5008: www.peugeot.pl/showroom/5008/
Radomski dealer Peugeot Prasek: www.prasek.peugeot.com.pl/


Bartek Olszewski, RAA