Koniec Kozienickiej
Z nowymi zjazdami do bocznych ulic przyjdzie się kierowcom przyzwyczaić. Jedni narzekają na nowe łuki - szczególnie w rejonie Lesiowskiej - inni przypominają o maksymalnej prędkości w terenie zabudowanym do 50 km na godz. Nowy dwupasmowy asfalt kusi, na wszelki wypadek ustawiono więc znaki zakazu wyprzedzania dla ciężarówek. Policjanci mieli swoje zastrzeżenia, radomskie Bractwo Rowerowe także ustawiało tam znaki... teleportacyjne.
Kozienicką - ponad 2-kilometrowy odcinek - przebudowała firma ZYKO-DRÓG. Prace trwały blisko rok. Obok są nowe chodniki z kostki i ścieżka rowerowa, której układ dla wielu rowerzystów jest niezrozumiały (czytaj tu ). Wykonano kanał odwadniający i sanitarny, przebudowano także sieć gazową i telekomunikacyjną. Przy odnowionej Kozienickiej stoi wiele nowych znaków, już wprowadzano korekty przystanku autobusowego. Zamontowano nową sygnalizacje świetlną, a na poboczach zamontowano 122 nowiutkie słupy oświetlające drogę. Przebudowa kosztowała ponad 18 mln zł.
Tym samym z mapy utrudnień publikowanej na stronie MZDiK zniknęło przed wyborami wiele czerwonych punkcików . Ostały się tylko trzy:
- Remont 1905 Roku, Limanowskiego, Mariackiej i Młodzianowskiej. Przewidywany termin zakończenia prac: do 31 grudnia br.;
- Remont Chrobrego, Kelles - Krauza, Pileckiego i Struga. Przewidywany termin zakończenia prac: do końca listopada br.;
- Remont Gromadzkiej i Krzyżowej. Przewidywany termin zakończenia prac: do 20 listopada br.;
MZDiK zastrzega jednak: "Podawane terminy zakończenia trwania poszczególnych utrudnień mogą ulegać zmianom!".
Bartek Olszewski.