Rondo zamiast wiaduktu na obwodnicy południowej

3 czerwca 2011
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji właśnie ogłosił przetarg na „Opracowanie projektu zamiennego budowy obwodnicy południowej w Radomiu.” Co znaczy „projekt zamienny”? Tłumaczą nam spece od dróg.

Na razie projektują
- Projekt zamienny na budowę obwodnicy południowej dotyczy tylko jednego skrzyżowania. Chodzi o drogę wojewódzką nr 744, czyli o ulicę Wierzbicką. W pierwotnym projekcie było tam planowane skrzyżowanie dwupoziomowe (wiadukt), natomiast teraz będzie rondo. Obniży to przy okazji koszty całej inwestycji. Wszystkie pozostałe odcinki tejże obwodnicy pozostaną bez zmian - projekt w tym przypadku pozostaje ten sam – wyjaśnia Marek Ziółkowski, rzecznik MZDiK.

Zainteresowani udziałem w przetargu mogą składać oferty do 10 czerwca br. do godz. 10. Otwarcie kopert nastąpi kwadrans później. Tuż przed tym momentem MZDiK poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Radomscy spece od dróg chcą, by opracowanie powstało do połowy września tego roku.

Wykonawca winien wykazać, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat dokumentacje projektowe w zakresie budowy obiektów drogowych o łącznej wartości co najmniej 100 tys zł.

Obwodnica południowa to nowa droga o długości ponad 11 km, która ma odciążyć ruch miejski. W ramach inwestycji przewidziano też przebudowę ponad 2 km traktów, wykonanie chodników o łącznej długości ponad 8,5 km i ścieżkę rowerową na ponad 10 km. Zaprojektowano 12 przejść dla zwierząt i ekrany akustyczne długości ponad 4,5 km.

Obwodnica będzie wykonywania etapami. Pierwszy przewiduje budowę drogi od al. Grzecznarowskiego do ul. Witkacego, drugi – od ul. Witkacego do linii kolejowej PKP, trzeci - od linii kolejowej PKP do węzła Wierzbicka-Potkanowska, czwarty - od węzła Wierzbicka-Potkanowska do granic miasta, piąty - od granic miasta do trasy E7 (gmina Kowala).

(raa)