Rondo zamiast wiaduktu na obwodnicy południowej
- Projekt zamienny na budowę obwodnicy południowej dotyczy tylko jednego
skrzyżowania. Chodzi o drogę wojewódzką nr 744, czyli o ulicę
Wierzbicką. W pierwotnym projekcie
było tam planowane skrzyżowanie dwupoziomowe (wiadukt), natomiast teraz
będzie rondo. Obniży to przy okazji koszty całej inwestycji.
Wszystkie pozostałe odcinki tejże obwodnicy pozostaną bez zmian - projekt w tym przypadku pozostaje ten sam – wyjaśnia Marek Ziółkowski, rzecznik MZDiK.
Zainteresowani udziałem w przetargu mogą składać oferty do 10 czerwca br. do godz. 10. Otwarcie kopert nastąpi kwadrans później. Tuż przed tym momentem MZDiK poda kwotę
jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Radomscy spece od
dróg chcą, by opracowanie powstało do połowy września tego roku.
Wykonawca winien wykazać, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat
dokumentacje projektowe w zakresie budowy obiektów drogowych o łącznej
wartości co najmniej 100 tys zł.
Obwodnica południowa to nowa droga o długości ponad 11 km, która ma
odciążyć ruch miejski. W ramach inwestycji przewidziano też przebudowę
ponad 2 km traktów, wykonanie chodników o łącznej długości ponad 8,5 km i
ścieżkę rowerową na ponad 10 km. Zaprojektowano 12 przejść dla zwierząt i
ekrany akustyczne długości ponad 4,5 km.
Obwodnica będzie wykonywania etapami. Pierwszy przewiduje budowę drogi
od al. Grzecznarowskiego do ul. Witkacego, drugi – od ul. Witkacego do
linii kolejowej PKP, trzeci - od linii kolejowej PKP do węzła
Wierzbicka-Potkanowska, czwarty - od węzła Wierzbicka-Potkanowska do
granic miasta, piąty - od granic miasta do trasy E7 (gmina
Kowala).
(raa)