
Teraz dokumentacja trafi do Urzędu Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej. "Jeśli do 20 stycznia nie będzie odwołań, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, w lutym chcemy podpisać umowę" - informuje na swojej stronie Dyrekcja.
Przypomnijmy: że 16 maja 2019 roku GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z poprzednim wykonawcą. Wcześniej inwestor wielokrotnie wzywał firmę Rubau Polska do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu.
Wartość oferty firmy Polaqua wynosi około 457 mln zł. Oferta ta przekraczała jednak kwotę przeznaczoną na realizację zadania, stąd konieczna była decyzja o zwiększeniu finansowania. 10 stycznia minister infrastruktury zatwierdził aneks do programu inwestycji zwiększający wartość finansową tego projektu o 135 mln zł.
Dwie jezdnie po trzy pasy
Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 roku decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu.
Kolejne dwa odcinki w realizacji
W budowie są kolejne dwa odcinki ekspresowej "siódemki". Pierwszy, Lesznowola – Tarczyn Płn. realizuje firma IDS-BUD, natomiast na drugim Tarczyn Płn. – obwodnica Grójca roboty prowadzi przedsiębiorstwo Mota-Engil. Na obu prace znajdują się we wstępnej fazie.
kat, bdb
Fot. GDDKiA