Budowa trasy NS na południu Radomia. Wjazdowa będzie mieć po dwa pasy?
Na rondzie, które powstanie na skrzyżowaniu ul. Wjazdowej z budowaną trasą NS, będą po dwa pasy ruchu. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji proponuje, by również odcinek samej Wjazdowej był dwupasmowy. Prace mają kosztować 2,5 mln zł. Prezydent wnioskuje do radnych, by zgodzili się przeznaczyć na ten cel kwotę w tej wysokości.
Zakres przebudowy skrzyżowania Wjazdowej i trasy NS obejmuje odcinek około 105 m ul. Wjazdowej, od przejazdu kolejowego na zachód w stronę ul. Wierzbickiej. Jak wynika z uzasadnienia projektu uchwały, którą będą w najbliższy poniedziałek, 26 kwietnia rozpatrywać radni, "ze względu na nowy układ geometrii skrzyżowania nowobudowanej trasy NS i ul. Wjazdowej wraz z przejazdem kolejowym w ciągu ul. Wjazdowej, prognozowanym zwiększeniem natężenia ruchu pojazdów, zachodzi konieczność przebudowania dodatkowego fragmentu ul. Wjazdowej w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zapewnieniu bezpieczeństwa niechronionym uczestnikom ruchu, poprzez budowę brakującego odcinka chodnika".
Drogowcy zaoszczędzili
MZDiK uważa również, że dzięki takiemu rozwiązaniu, znacznie poprawią się również warunki widoczności, a co za tym idzie nastąpi poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach ulic Wjazdowa/Bracka i Wjazdowa/Kuśnierska. "Wnioskowany zakres modernizacji ul. Wjazdowej obejmuje odcinek od ul. Kuśnierskiej w kierunku ronda. Rondo wyposażone będzie w dwa pasy ruchu, więc zasadne jest dostosowanie ilości pasów ruchu jezdni do ilości pasów ruchu na rondzie, jak również zwiększonych, prognozowanych natężeń"- czytamy w uzasadnieniu do projektu uchwały.
Pieniądze na dodatkowe prace MZDiK "znalazł" z oszczędności pochodzących z kilku przetargów drogowych, m.in.przebudowy ul. Szydłowieckiej, ulic na osiedlu XV-lecia i Wólce Klwateckiej.
Odcinek NS gotowy już jesienią
Prace przy odcinku trasy NS od ul. Czarnoleskiej do ul. Żakowickiej zaczęły się jesienią 2020 roku i postępują zgodnie z harmonogramem. Odcinek ten będzie miał około 1,5 km, po jednym pasie w każdą ze stron. Wzdłuż drogi powstaną także ciągi pieszo-rowerowe. Wszystkie roboty mają się zakończyć już jesienią. Łącznie będą kosztować 26,5 mln zł.
Budowany obecnie odcinek trasy NS pobiegnie wzdłuż torów kolejowych od ulicy Czarnoleskiej na osiedlu Południe do ulicy Żakowickiej. Będzie połączony z węzłem przy ul. Nowomłodzianowskiej. Dzięki niemu łatwiej i szybciej będzie można przejechać z południowych dzielnic miasta w kierunku centrum. "Eneska" odciąży również korkującą się ul. Wierzbicką.
bdb