
Globalizacja to wzrost znaczenia konkurencji. Pokonać oponentów i przekonać do siebie klienta można na wiele sposobów, a jednym z nich jest wdrożenie w swojej firmie jednej z metod zarządzania zwanej CRM. Czymże jest wspomniana metoda?
Customer Relationship Managment
CRM (Customer Relationship Managment) skupia się na relacjach ze stałymi klientami, co w dzisiejszych czasach jest niezwykle ważnym elementem prowadzenia działalności gospodarczej. Znakomita większość tego typu rozwiązań bazuje na łączeniu działań sprzedażowych, oferowanych usług, kontaktów z klientem, czy realizacji zamówień.
CRM pomaga budować trwałe relacje
Głównym zadaniem CRM jest selekcja najlepszych i najbardziej perspektywicznych klientów, z którymi to nasza firma będzie budować trwałe relacje (takie jak chęć stałej współpracy, czy budowanie wspólnego zaufania). Niestety nie każdy odbiorca naszych usług będzie odpowiedni, by zwracać na niego szczególną uwagę - klient, którego zlecenia otrzymujemy regularnie, zaś płatności są uiszczane w terminie, jest bardziej godny zaufania od kogoś, kto lubi „zapomnieć” o zapłacie.
Wdrożenie systemu CRM w firmie
Wiemy czym jest CRM, jednak jak tą metodę wdrożyć? Z założenia na dopracowanie tego typu zarządzania potrzeba czasu, gdyż jest to działanie długofalowe. Przydatnym jest tutaj oprogramowanie CRM. Taki system zawiera w sobie informacje na temat klientów, dostawców i innych czynnikach kluczowych. Program, dzięki przechowywanych w nim danym, ułatwia wyselekcjonować najbardziej wartościowych klientów i partnerów biznesowych, czy przygotować ofertę tak, by wszystkie strony danego zlecenia były zadowolone. Podstawą we wdrożeniu w nasze środowisko CRMu jest przede wszystkim należyte przeszkolenie personelu, gdyż większość błędów w tym środowisku jest popełniane właśnie przez człowieka. W celu instalacji samego systemu, warto zrobić należyty research, gdyż poprawne działanie CMR wiąże się z optymalizacją kosztów administracyjnych, łańcucha dostaw etc.
Standaryzacja pracy jako element prowadzenie działalności
System CRM niewątpliwe jest użytecznym narzędziem w prowadzeniu przedsiębiorstwa: optymalizuje koszty administracyjne, skraca łańcuch dostaw, czy pomaga dobrać odpowiednie warunki oferty. Wprowadzenie CRM jest równoznaczne ze standaryzacją pracy, która w dobie tak zażartej konkurencji, staje się nieodzownym elementem prowadzenia działalności gospodarczej.
Tekst powstał przy współpracy z
http://www.chromecrm.com/