Dostaliśmy ponad 13 mln na budowę Młodzianowskiej

2 czerwca 2015

Ponad 13 mln zł dostało miasto z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego na II etap budowy węzła komunikacyjnego wraz z budową ul. Młodzianowskiej na odcinku od Gdyńskiej do obwodnicy południowej. – To bardzo dobra wiadomość – cieszy się prezydent Radosław Witkowski.

  020615radek Pełna kwota dofinansowania to 13 mln 203 tys. 886 zł. - Pierwszą część, ponad 9 mln 611 tys. dostaniemy w lipcu, a drugą - ponad 3 mln 592 tys zł w sierpniu - zapowiada Zbigniew Banaszkiewicz, doradca prezydenta d.s. współpracy z rządem. Zarówno Banaszkiewicz, jak i prezydent Witkowski podkreślają, że przyznanie pieniędzy to wsparcie, jakiego Radomiowi udziela premier Ewa Kopacz. Inwestycja jest już w toku. Realizuje ją konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy to 61 mln 598 tys. 805 z. Finał robót zaplanowano na jesień 2016 r. - Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 m, szerokości 15 m i nośności 50 t. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 m szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 m drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ul. Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik - przypomina rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Obecnie w rejonie przejazdu kolejowego na Młodzianowskiej, po obu stronach torowiska, trwa betonowanie przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Mostowcy wznoszą jednocześnie pale, które będą podtrzymywały części najazdowe całej konstrukcji. Kilkaset metrów dalej, w pobliżu ul. Orzechowej, budowane są dwa duże przepusty z blachy falistej - jeden dla pieszych i rowerzystów, a drugi dla samochodów. - W tym rejonie jezdnia nowego przedłużenia Młodzianowskiej będzie biegła po sporym nasypie, natomiast przepusty umożliwią dojazd od strony Orzechowej do bloków przy Sandomierskiej. Typowo drogowe roboty trwają przy skrzyżowaniu ulicy Jana Pawła II z nowym śladem Młodzianowskiej, a także w rejonie ulic Lipskiej i Cisowej. Nieco dalej - u zbiegu Armii Ludowej, Młodzianowskiej i Gajowej kończy się budowa skrzyżowania - wylicza rzecznik. (bdb, kat)
Tags