
- Oferta firmy Dragados, która zadeklarowała że zbuduje 24,6 km drogi w 30 miesięcy za 729,4 mln zł została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na kontynuację projektowania i budowę obwodnicy Radomia - informuje Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica powstanie w ciągu drogi krajowej nr 7. Inwestycja będzie realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawca optymalizuje rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponuje technologię budowy.
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana była cena, termin wykonania oraz okres gwarancji. Oznacza to, że przyszły wykonawca mógł zaproponować zrealizowanie zamówienia w okresie krótszym niż wymagane 33 miesiące, jednak nie krótszym niż 30 miesięcy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych - zaznacza rzczniczka. Podkreśla, że wszystkie siedem podmiotów, które złożyły oferty w przetargu deklarowało budowę drogi w ciągu 30 miesięcy i udzieliło gwarancji na 10 lat.
Najtańsza ze złożonych ofert opiewa na ok. 729 mln zł, a najdroższa na ok. 977 mln zł. GDDKi A zamierzała przeznaczyć na realizację zadania około 834,5 mln zł. Teraz prawidłowość przeprowadzenia przetargu skontroluje Urząd Zamówień Publicznych i dopiero wtedy zostanie podpisana umowa zwykonawcą. Planowany termin zakończenia robót to połowa 2018 roku.
Przypomnijmy: realizacja 24,6 km obwodnicy Radomia na parametrach trasy ekspresowej przewiduje budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe zapewniające komunikację ruchu lokalnego. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Ponadto wybudowane zostaną m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, urządzenia ochrony środowiska (takie jak np. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, system odprowadzania wód opadowych, zieleń) oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.