Internetowy handel podbija Polskę*

3 stycznia 2017

Polacy należą do grona Europejczyków, którzy najchętniej kupują przez Internet. Co prawda, są to zwykle zakupy na niewysokie kwoty w porównaniu do Niemców czy Szwedów, jednak częstotliwość dokonywania zakupów online jest nad Wisłą wysoka. Analitycy wskazują, że niedługo handel internetowy będzie warty nawet 62 mld złotych rocznie.

      030117holiday-shopping   Większa dostępność produktów w sieci Polacy często deklarują, że wybierają zakupy internetowe, gdyż mają problem ze znalezieniem interesujących ich produktów w sklepach stacjonarnych. Nierzadko problem ten dotyczy sklepów sieciowych – w poszczególnych punktach są niedostępne dane towary, a zamówienie ich w Internecie wiąże się z dostarczeniem ich do wskazanego sklepu bez konieczności poszukiwania wybranych artykułów w całym mieście lub poza nim. Ponadto Polacy deklarują, że w Internecie bez trudu mogą kupić wysokiej jakości żywność ekologiczną, produkty bio, wegańskie lub regionalne miody, przetwory i inne produkty spożywcze niedostępne w stałej sprzedaży w całym kraju. Kupowanie przez Internet jest wygodne ze względu na możliwość dokonania zakupów z domowego zacisza o każdej porze, także w dni, w które tradycyjne sklepy są zamknięte. Ważna jest też opcja zamówienia dostawy produktów prosto do domu, co niweluje konieczność odbierania paczek z odległych punktów. Jest to spore udogodnienie dla matek małych dzieci, osób starszych lub mieszkających na wsiach. Co więcej, w sieci nierzadko można nabyć te same produkty co w sklepach stacjonarnych, jednak w znacznie niższych, atrakcyjniejszych cenach – dotyczy to tych samych artykułów, a nie chińskich podróbek. Sprzedaż rośnie, konkurencja też Według danych opublikowanych przez McKinsey w raporcie pt. „Cyfrowi Polacy – konsumenci w czasach e-rewolucji” rynek sprzedaży internetowej ma w Polsce rosnąć średnio o 16 proc. rocznie, by w 2020 roku osiągnąć wartość 62 mld zł (źródło: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/w-2020-r-wartosc-zakupow-online-w-polsce-wyniesie-,8530). Dla internetowych sprzedawców jest to powód do radości, jak i – paradoksalnie – do zmartwień. Wzrost wartości rynku e-sprzedaży będzie wiązał się ze wzrostem konkurencji, co przełoży się bezpośrednio na potrzebę zwiększenia wydatków na marketing. William Holeksa z Internetum wskazuje, że najskuteczniejsze będą w tej kwestii działania obejmujące content marketing i kompleksowe kampanie PR. Jego Digital Marketing Agency przez lata działała na rynku brytyjskim, a obecnie rozszerzyła swoją działalność na Polskę, co sprawia, że jest jedną z najbardziej doświadczonych firm oferujących tego typu usługi nad Wisłą.   --------------------------- * Artykuł sponsorowany
Tags