Kiedy peron przy wiadukcie? Ministerstwo: ma być gotowy w 2021 roku

25 lutego 2020

PKP Polskie Linie Kolejowe nie mają dokumentacji na budowę peronu kolejowego przy planowanym przystanku Radom Wschodni – wynika z odpowiedzi na interpelację, jaką poseł Konrad Frysztak (PO) złożył w Ministerstwie Infrastruktury. Ale resort zapewnia, że peron powstanie i będzie gotowy w 2021 roku.

   
bozena(1)

Poseł otrzymał odpowiedź na interpelację

    - Sprawę tę komentował w jednym z porannych programów radiowych Marek Suski. Z wielkim zdziwieniem słuchałem, że PKP PLK nie może czegoś budować, bo miasto jeszcze nie jest przygotowane do budowy wiaduktu w ulicy Lubelskiej. Dlatego jeszcze raz powtórzę: miasto swoje prace projektowe już prowadzi - mówi Konrad Frysztak. Jak pisze do posła sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury: "obecnie trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie przedmiotowej dokumentacji projektowej, a w celu przyspieszenia wykonania dokumentacji w ramach oddzielnego postępowania zlecono wykonanie map do celów projektowych". - PKP informuje, że ma decyzję lokalizacji inwestycji celu publicznego, zaś jeśli chodzi o kwestię finansowania, PKP poinformowały, że ma pieniądze rozpisane na lata 2020 i 2021. Zakończenie budowy planowane jest do końca roku 2021 - informuje poseł Frysztak. Poseł zapytał też, jak budowa peronu zostanie skoordynowana z robotami na lotnisku. - Tutaj minister informuje, że w celu skoordynowania prac z PKP PLK prowadzi podczas cyklicznych spotkań ustalenia z Przedsiębiorstwem Państwowym Porty Lotnicze . Natomiast jeśli chodzi o dofinansowanie budowy peronu przez PPL - tu ciekawe zdanie - "PKP PLK S.A. prowadzi rozmowy w sprawie potwierdzenia finansowania przez PPL inwestycji kolejowych, które planowane są do realizacji dla potrzeb obsługi lotniska na Sadkowie" - cytuje parlamentarzysta. Konrad Frysztak uzyskał też odpowiedź na pytanie dotyczące ewentualnej budowy peronu przy bocznicy kolejowej prowadzącej na lotnisko. Ministerstwo wyjaśnia, że PKP PLK nie jest jej zarządcą, terminal ma być ulokowany 800 m dalej i nie ma możliwości połączenia z torami z Warki i Dęblina. bdb
Tags