Lotnisko w Radomiu. Będą budować drogi dojazdowe, parkingi i przystanki

21 grudnia 2020

To będzie jedna z największych inwestycji realizowanych na lotnisku przez jego właściciela – Przedsiębiorstwo „Porty Lotnicze”. PPL rozstrzygnęło trwający prawie sześć miesięcy przetarg na budowę dróg dojazdowych do portu, parkingów i przystanków autobusowych. Wygrało konsorcjum firm Drogomex i Roboz.

 

Wizualizacja PPL

 

To kolejne elementy - po pasie startowym, drogach kołowania, płytach postojowych, terminalu, obiektach dla lotniskowej straży pożarnej, wieży kontroli lotów - które uzupełnią infrastrukturę portu na Sadkowie.

Nie wiadomo za ile

Założenia postępowania, które ogłoszono na początku czerwca, przewidywały zaprojektowanie i zbudowanie układu drogowego wraz z włączeniem i przebudową ul. Lubelskiej, włączeniem w al. Wojska Polskiego oraz wykonaniem infrastruktury technicznej. W sierpniu podczas otwarcia ofert okazało się, że potencjalni wykonawcy oczekują znacznie więcej, niż przeznaczył na ten cel PPL, który ostatecznie przetarg unieważnił. Wtedy uczestnicy postępowania złożyli odwołania, a Porty Lotnicze zdecydowały się rozstrzygnąć przetarg w wyniku aukcji elektronicznej. Wygrało konsorcjum Drogomex z Pruszkowa i Roboz, Piotr Przyłucki z Mińska Mazowieckiego. Nie podano kwoty jaką zainkasują wykonawcy, ma ona być ujawniona po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze oferty, co ma nastąpić w tym tygodniu.

Przypomnijmy: w sierpniu konsorcjum Drogomex, Roboz zaproponowało za realizację zadania kwotę 182 mln 556 tys. 251 zł, droższa była oferta Budimexu (199 mln 548 tys. 669 zł) i Mirbudu, który buduje na Sadkowie terminal (275 mln 669 tys. 699 zł). Nieco mniej chciał Strabag – 181 mln 518 tys. 285 zł. Wszystkie firmy są gotowe zakończyć prace w ciągu 18 miesięcy. Kwota jaką PPL planowało wówczas przeznaczyć na wykonanie robót wynosiło 98 mln 920 tys. 529 zł. 

Cała infrastruktura drogowa

Zamówienie ma być realizowane w formule „projektuj i buduj”. Obejmuje budowę całej infrastruktury drogowej, umożliwiającej dojazd do lotniska poprzez wjazd główny od ul. Lubelskiej oraz pomocniczy - techniczny od strony al. Wojska Polskiego, a także wewnętrzny układ komunikacyjny z wydzieleniem miejsc zatrzymywania przed terminalem - tzw. kiss and fly (całuj i leć). Ponadto wykonawca ma zbudować parkingi, miejsca zatrzymywania autobusów miejskich oraz autobusów wahadłowych - (shuttle bus), bramy wjazdowe do strefy zastrzeżonej i drogi patrolowe wewnątrz lotniska, a także przebudować leżące w ziemi sieci.

bdb

Tags
Reklama