Lotnisko w Radomiu przejmuje część połączeń z Warszawy. Na Sadków przyleci też Boenig 777 linii MGA Airlines 

24 września 2025

Loty pasażerskie spoza letniej siatki połączeń zostaną wykonane juro, 25 września z Lotniska Warszawa-Radom. Przeniesiono je na Sadków, ponieważ na Lotnisku Chopina w Warszawie, skąd miały odlecieć planowo, trwają prace modernizacyjne jednej z dróg startowych. W Radomiu pojawi się także Boenig 777 linii MGA Airlines.

 

Do Radomia przyleci Boenig 777 linii MGA Airlines (fot. Grupa Milośników Lotniska Radom-Warszawa. Facebook)

 

Informację na ten temat udostępnił profil Lotnisko RDO Radom na Facebooku, podkreślając, że "Lotnisko Warszawa-Radom zaczyna pełnić funkcję, do której zostało zaprojektowane – staje się realnym wsparciem dla Lotniska Chopina". 

"W dniach prowadzenia prac modernizacyjnych loty z Chopina są realizowane z wykorzystaniem innej drogi startowej, a niektóre operacje – w tym czarterowe – zostały przeniesione do Radomia. Takie rozwiązanie pokazuje, że port na Mazowszu jest w stanie przejąć część obciążenia i wypełnia rolę lotniska komplementarnego, do której przygotowywano go od początku" - czytamy we wpisie na Lotnisko RDO Radom.

Jak wiadomo, infrastruktura radomskiego lotniska pozwala na obsługę różnorodnych operacji. Pas startowy o długości 2500 m umożliwia przyjmowanie średnich maszyn pasażerskich i czarterowych. Z kolei terminal został zaprojektowany tak, aby zapewnić obsługę ruchu wakacyjnego i niskokosztowego. Dla pasażerów oznacza to większą elastyczność i dodatkowe możliwości, gdy w stolicy prowadzone są prace techniczne lub występują ograniczenia przepustowości.

Boenig 777 linii MGA Airlines w Radomiu

Pierwsze loty przeniesione z Lotniska Chopina odbędą się jutro, 25 września. Tego dnia w Radomiu wylądują/wystartują m.in.: MGA z/do Antalyi (AYT, czyli do Turcji), SkyLine z/do Burgas (BOJ, czyli do Bułgarii), SkyLine z/do Enfidha (NBE, czyli do Tunezji). 

Wyjątkową atrakcją nie tylko dla miłośników lotnictwa będzie przylot - także w czwartek o godz. 12.55 - Boeniga 777 linii MGA Airlines. To samolot tureckiego czarterowego przewoźnika i pierwsza wizyta tak dużej maszyny w historii radomskiego lotniska.

Przeniesienie części operacji z Chopina pokazuje, że port jest gotowy do działania w sytuacjach wymagających odciążenia największego lotniska w kraju. To z kolei wzmacnia argument, że Radom może być trwałym elementem systemu lotniczego w Polsce, a nie tylko inwestycją rezerwową.

Administracyjny podział ruchu

Przypomnijmy: PPL, właściciel radomskiego lotniska złożył do Ministerstwa Infrastruktury wniosek o wprowadzenie w województwie mazowieckim administracyjnego podziału ruchu lotniczego.Chodzi o to, by porty w Modlinie i Radomiu przejęły część lotów z Chopina, które już teraz jest przepełnione. Jednak mogłoby się tak stać dopiero od 2027 i tylko wtedy, gdy na takie rozwiązanie wyrazi zgodę Komisja Europejska. Na jej akceptację możemy poczekać nawet pół rok. Administracyjny podział ruchu nie może trwać jednak wiecznie, obowiązywałby on do czasu uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Bożena Dobrzyńska

Tags
Reklama