Lotnisko w Radomiu. Wmurowano kamień węgielny pod budowę terminala
Terminal pasażerski na radomskim lotnisku jest już wprawdzie budowany, ale dopiero dzisiaj wmurowano kamień węgielny pod obiekt. Podpisano też umowę na budowę dróg kołowania i płyt postojowych wraz z infrastrukturą techniczną po wschodniej stronie lotniska.

Liczba uczestników uroczystości, ze względów epidemicznych, była mocno ograniczona i odbyła się bez obecności mediów. Akt erekcyjny podpisali m.in. minister Marcin Horała, eurodeputowany Adam Bielan, poseł Marek Suski, Stanisław Wojtera, prezes PPL oraz przedstawiciele Mirbudu, firmy realizującej inwestycję.
- Nie można myśleć tylko chwilą bieżącą, trzeba planować strategicznie, na dekady i pokolenia. Aby przyszłość była lepsza, należy budować, tworzyć nowe rzeczy. Takie jak lotniska w Radomiu czy Centralny Port Komunikacyjny – podkreślił prezes PPL Stanisław Wojtera.
Najnowocześniejszy w kraju
Jak już wielokrotnie pisaliśmy, terminal będzie miał powierzchnię 30 tys. m.kw., znajdzie się tam 30 stanowisk check-in, 9 - kontroli bezpieczeństwa, po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w budynku będzie 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. Znajdzie się tam także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi.
Jak zapewnia inwestor, będzie to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować nawet do 9 mln pasażerów. Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia: loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie.
Drogi i płyty za 16 miesięcy
Prezes Wojtera podpisał też umowę na budowę dróg kołowania i płyt postojowych wraz z infrastrukturą techniczną po wschodniej stronie lotniska. Przetarg wygrała Korporacja Budowlana DORACO.
- Przed nami kolejna interesująca realizacja, rozbudowa Portu Lotniczego w Radomiu. W portfolio DORACO to już kolejne lotnisko, dlatego jestem spokojny o sprawną realizację tego projektu. Jako generalny wykonawca dołożymy wszelkich starań, aby za 16 miesięcy oddać drogi kołowania i płyty postojowe do użytkowania przez port - zapewnił Karol Zduńczyk, prezes DORACO.
W przetargu na realizację tego zadania wpłynęło pięć ofert. Kwota najkorzystniejszej oferty po aukcji elektronicznej wyniosła 24,6 mln zł.
Do dziś PPL podpisało osiem umów z wykonawcami prac na lotnisku w Radomiu na łączną kwotę około 480 mln zł.
bdb,kat
Fot. PPL- Prezes Stanisław Wojtera