Modernizacja linii kolejowej nr 8. Kiedy naprawdę dojedziemy do stolicy w mniej niż godzinę?
16 sierpnia 2020
– Od 30 sierpnia pociągi na linii kolejowej nr 8 pojadą drugim nowym torem między Czachówkiem a Warką. Natomiast przywrócenie ruchu pociągów między Warką a Radomiem po jednym torze planowane jest w grudniu. Prace modernizacyjne na tym drugim odcinku zakończą się w II połowie 2021 roku – zapewniają PKP PLK.
Między Warką a Radomiem PKP Polskie Linie Kolejowe budują drugi tor. - Ułożono już szyny i podkłady na 22-kilometrowym odcinku. Osadzane są słupy sieci trakcyjnej. Nowy tor jest na kolejowym moście nad Pilicą. Przywrócenie ruchu pociągów między Warką a Radomiem po jednym torze planowane jest w grudniu - wyjaśnia Karol Jakubowski z PLK. Jak dodaje, na przystankach w Strzyżynie i Grabowie zbudowane zostały konstrukcje peronów. - Nowe przystanki „rosną" w Warce i w Radomiu. Budowany jest przystanek Radom Stara Wola, m.in. wykonawca pracuje przy odwodnieniu. Kształtu nabiera przystanek Warka Miasto przy ulicy Lotników - ułożona została już 200-metrowa ściana peronu. Obok nowego przystanku wykonawca przygotowuje budowę filarów nowego wiaduktu, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Na stacji Warka wykonawca będzie kończył przejście podziemne i drugi peron. W Bartodziejach budowany jest z odzyskanego materiału nowy nasyp - wymienia Jakubowski.
Według informacji z PKP PLK, po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia mają pojechać prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. - Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza - podkreśla Karol Jakubowski.
Jak już pisaliśmy, mniej optymistyczne dane posiada poseł Konrad Frysztak (PO). Na interpelację posła w sprawie modernizacji i terminów oddania do użytku linii nr 8, Ministerstwo Infrastruktury odpowiedziało, że wprawdzie odcinek Warka – Radom będzie gotowy z końcem 202o roku, ale zakończenie wszystkich prac planowane jest w roku 2023 . - Bo dopiero wtedy, po wybudowaniu infrastruktury towarzyszącej, na której bez wątpienia są opóźnienia, będziemy mogli pojechać z docelową prędkością, która była nam obiecywana, czyli 160 km/h – twierdzi poseł.
kat, bdb
- Budowa przystanku Warka Miasto
- Zdjęćie ilustracyjne