Modernizacja linii kolejowej nr 8. W Warce będzie nowy przystanek i dwa wiadukty

19 kwietnia 2020

Mieszkańcy Warki będą mieli lepszy dostęp do kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują nowy przystanek, a dwa wiadukty drogowe zwiększą bezpieczeństwo i ułatwią komunikację. Obiekty te to odpowiedź inwestora na potrzeby lokalnej społeczności.

 
Wizualizacja PKP PLK

Wizualizacja PKP PLK

  Nowy przystanek, ulokowany pomiędzy ul. Lotników i Nowakowskiego będzie się nazywał "Warka Miasto". Poprawi to dostęp do kolei i ułatwi codzienne podróże do szkoły i pracy. Nie będzie konieczności dojazdu do stacji "Warka". - Na nowym przystanku będą dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 m. Przewidziano ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowoczesne ledowe oświetlenie. Przystanek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą windy z peronów na nowy wiadukt, pochylnie oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Dostęp do obiektu będzie zapewniony od ul. Lotników i ul. Nowakowskiego - informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Drugi wiadukt drogowy zwiększy bezpieczeństwo Poza ujętym w projekcie wiaduktem drogowym przy ul. Lotników, PLK przewidziały drugi nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Grójeckiej w północnej części miasta. Bezkolizyjne skrzyżowanie  zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Zwiększy to bezpieczeństwo w ruchu pociągów i samochodów oraz usprawni komunikację drogową w mieście. Wiadukt drogowy i przystanek "Warka Miasto" PKP PLK zrealizują dzięki podpisanemu w kwietniu aneksowi do umowy dotyczącej modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Radom. Na przystanek przeznaczono 13 mln zł, a na wiadukt 24 mln zł. - Wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska wymagane pozwolenia. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie prac budowlanych. Udostępnienie pasażerom nowego przystanku zaplanowano na 2021 rok. Wiadukt będzie gotowy w drugiej połowie 2022 roku - wyjaśnia Jakubowski. Wygodniejsze podróże z Warszawy do Radomia Jak zapewniają kolejarze, budowa nowego wiaduktu oraz przystanku "Warka Miasto" nie wpłynie na termin zakończenia robót na linii z Warszawy do Radomia. - Utrzymane jest dobre tempo prac. W Warce poza dodatkowymi obiektami zmodernizowane będą perony na stacji oraz wybudowane zostanie przejście podziemne - wymienia Karol Jakubowski. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku, a pomiędzy Warką i Radomiem w II połowie 2021 roku. Wówczas, skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza, pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Wartość umów zawartych na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja w 85 proc. jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. kat
Tags