Można budować południowy wylot trasy S7 z Warszawy. Jest decyzja wojewody

7 sierpnia 2019

Wojewoda mazowiecki wydał dziś decyzję o zezwoleniu na budowę około 6,64 km fragmentu południowego wylotu z Warszawy ekspresowej „siódemki” Warszawa – Grójec. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

 
Dłuższym odcinkiem S7 pojedziemy z Radomia także w kierunku północnym (fot. archiwum)

Dłuższym odcinkiem S7 pojedziemy z Radomia także w kierunku północnym (fot. archiwum)

  Decyzja wojewody zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę dotyczy odcinka A – od węzła „Lotnisko" (bez węzła) do węzła „Lesznowola" (z węzłem). Jak przypomina zespół prasowy wojewody mazowieckiego, realizacja odcinka A południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 obejmowała będzie m.in. budowę: węzłów drogowych: „Zamienie" i „Lesznowola", ciągów pieszych oraz ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia terenu oraz urządzeń ochrony środowiska m.in. zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleni. Budowa południowego wylotu ekspresowej "siódemki" Warszawa – Grójec o łącznej długości około 29 km, została podzielona na trzy odcinki:  A – odcinek od w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem), długości około 6,64 km;  B – odcinek od w. Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem), długości około 14,8 km oraz C – odcinek od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, długości około 7,9 km. Dotychczas wojewoda wydał cztery decyzje dla odcinka C. Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji przewiduje się budowę drogi ekspresowej o długości około 29 km, budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. kat
Tags