Na stacji kolejowej pracują całą dobę

26 marca 2015

– Modernizacja stacji Radom idzie zgodnie z planem, prace trwają 24 godziny na dobę – zapewniają przedstawiciele inwestora i pokazują pierwsze efekty prac prowadzonych przez PLK . Nowy tunel ma być otwarty w sierpniu.

260315pkp03 Przypomnijmy: na stacji  powstaje nowy peron oraz przejście podziemne. Aby mogło powstać, kilka miesięcy temu PKP PLK zamknęły przejście podziemne wiodące z ul. Domagalskiego na plac przydworcowy, a następnie wykonawca zburzył tunel. - Wkonawca rozebrał już trzeci peron i rozpoczął jego odbudowę w nowym kształcie. Widać już zarysy powstającej budowli – betonowe ścianki oraz fundamenty dla wiaty peronowej. Gotowe jest już odwodnienie. Nowo budowane perony będą wyższe i szersze oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dodatkowo, perony nr 2 i 3 zostaną wyposażone w wiaty o długości 300 m - wyjaśnia rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz. Zapewnia, że  postępują również prace przy przebudowie tunelu. - Powstała już betonowa konstrukcja korytarza pod rozebranymi torami. Część obiektu została zabetonowana. Teraz prace są prowadzone głównie przy schodach oraz szybie windy, którą będzie można dostać się na peron. W najbliższych tygodniach wykonawca będzie kontynuować te roboty, tak by w sierpniu udostępnić mieszkańcom przejście tunelem od strony ul. Domagalskiego - wylicza rzecznik. 260315pkp - Wykonawca pracujący na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych dysponuje 50 maszynami budowlanymi – każdego dnia na stacji pracuje m.in. 8 koparek, 6 koparko – ładowarek, 20 ciężarówek do wywozu materiału z rozbiórek, a także walce, równiarki, dźwigi oraz maszyny do wbijania fundamentów na słupy podtrzymujące sieć trakcyjną. Na placu budowy zatrudnionych jest 100 osób, które pracują przez 24 godziny na dobę. W dzień prowadzone są prace konstrukcyjne, a w nocy wykonywane są zadania związane z dowozem materiałów – szyn, betonu, zbrojeń. W nocnej przerwie w ruchu kolejowym ekipy zajmują się pracami wymagającymi wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej – ustawiane są wówczas nowe słupy do sieci trakcyjnej - wylicza Dutkiewicz. 260315pkp02 Rozpoczęła się również budowa budynku lokalnego centrum sterowania, czyli skomputeryzowanej nastawni, która pozwoli dyżurnym ruchu zarządzać pociągami na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. W ramach inwestycji przebudowany zostanie cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. Pociągi będą jeździły po kilkunastu kilometrach nowych torów. Prowadzone na stacji prace są częścią modernizacji linii kolejowej z Radomia do stolicy. (kat) Fot. PKP PLK    
Tags