PKP PLK: Otwarcie przejścia na 2,5 godziny musi na razie wystarczyć

10 września 2015

– Cały czas monitorujemy sytuację. Jeśli pojawią się możliwości, udostępnimy przejście przez tory w jeszcze większej skali – zapewnia przedstawiciel PKP PLK, które prowadzi roboty na radomskiej stacji. Jej przebudowa ma się zakończyć 31 grudnia.

  100915pkp04   Przypomnijmy: teraz przejście na tory drugi i trzeci jest możliwe cały czas. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwają SOK-iści i strażnicy miejscy. Natomiast przejście przez tor trzeci, umożliwiające przedostanie się na Ustronie i z powrotem do centrum, jest otwarte rano od godz. 7 do 8 i po południu od godz. 15 do 16. 30.  - Zdecydowały względy bezpieczeństwa. A otwarcie przejścia w godzinach szczytu pozwoli osobom udającym się do pracy, szkół, a potem wracających do domu, na skrócenie drogi - tłumaczy Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Zapewnia, że jeśli tylko pojawią się takie możliwości PKP PLK udostępni przejście "w jeszcze większej skali". Budowa peronu trzeciego została już ukończona. - Został on wyposażony w wiatę, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, częściowo jest wyłożony materiałem antypoślizgowym, z wypukłymi elementami, co szczególnie jest ważne dla osób niewidzących. Dla bezpiecznej i wygodnej obsługi powstał również dodatkowy, tymczasowy peron - wymienia Jakubowski. Podkreśla, że peron jest wyższy od dotychczasowego, co sprawia, że wygodniej teraz wysiadać i wsiadać do pociągów. - Trwają prace w przejściu podziemnym. Wykonywane będą m.in. szyby do wind na perony - dodaje Jakubowski. Prace na dworcu przebiegają zgodnie z harmonogramem. - Zakończyliśmy pierwszy etap modernizacji. Pozostały nam cztery miesiące do całkowitego ich sfinalizowania. Teraz prace skupiają się na modernizacji dwóch pozostałych peronów oraz torów. Wykonawca pracuje przez całą dobę i angażuje ponad sto osób oraz kilkadziesiąt maszyn budowlanych - mówi inżynier kontraktu Zbigniew Golis. (bdb)  
Tags