PKP PLK podtrzymuje: Ostatni odcinek modernizowanej „ósemki” w czerwcu
Z Bartodziejów do Radomia, na ostatnim odcinku modernizowanej linii kolejowej nr 8 układane są tory i sieć trakcyjna. Inwestor, czyli PKP PLK, cały czas powołując się na wykonawcę utrzymuje, że trasa będzie gotowa jeszcze w czerwcu. Pociągi pojadą tędy po jednym torze, a dalej – do Warszawy – po dwóch.
Jak już pisaliśmy, od jutra 18 maja na linii Radom – Warszawa pojedziemy składami Kolei Mazowieckich od przystanku Bartodzieje. Do tego miejsca nadal będzie funkcjonować autobusowa komunikacja zastępcza.
Pierwszy pociąg pasażerski z Bartodziejów do Warszawy wyjedzie nowym torem we wtorek, 18 maja o godz.3.52 . Podróżni będą mogli dojechać do stolicy bez komunikacji zastępczej z kolejnych trzech nowych przystanków: w Kruszynie, Woli Bierwieckiej i Bartodziejach. - Nowe perony wyposażone zostały w wiaty, oświetlenie, oznakowanie i informację pasażerską. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano pochylnie i ścieżki naprowadzające - informuje Karol Jakubowski z PKP PLK.
Na ostatnim odcinku od Bartodziejów do Radomia cały czas trwają roboty. - Przygotowywane są nowe tory i wywieszana jest sieć trakcyjna. Montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na przejazdach kolejowo-drogowych szykowane są jezdnie - wymienia Jakubowski.
Prace prowadzone są także na wiaduktach przy ulicy Energetyków i Gołębiewskiej w Radomiu; będą tu również układane tory. - Na ulicy Kozienickiej kończą się roboty ziemne. Wybudowane zostały schody do nowego przystanku. Pomimo dodatkowych prac związanych z porządkowaniem terenu budowy po wiosennych deszczach, wykonawca przewiduje wznowienie ruchu pociągów od Radomia do Warszawy w czerwcu - zapewnia Karol Jakubowski.
Pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia mają docelowo pojechać z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Stanie się tak jednak dopiero po próbnych testach i uzyskaniu przez inwestora wszystkich zgód administracyjnych. A to może potrwać.
Wartość modernizacji linii kolejowej nr 8, odcinka Warszawa Okęcie - Radom i odcinka Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
kat, bdb
- Przystanek w Kruszynie