PKP PLK zapewnia: W czerwcu pojedziemy z Radomia do Warszawy po dwóch torach
– Czerwcowy termin uruchomienia bezpośredniego przejazdu pociągiem z Warszawy do Radomia zostanie dotrzymany – zapewnia wprost za deklaracją wykonawcy PKP PLK, inwestor modernizacji linii kolejowej nr 8 na tej trasie. Na razie pojedziemy częściowo po jednym torze.
- W Radomiu budowane są nowe wiadukty przy ulicach Kozienickiej, Gołębiowskiej i Energetyków. Obiekty będą lepiej dostosowane do szybszych przejazdów i przewozu większych ładunków - przypomina Karol Jakubowski z PKP PLK. Jak dodaje, wykonawca prac deklaruje, że w czerwcu na trasie z Warszawy do Radomia nie będzie już funkcjonować komunikacja zastępcza. - Na odcinku między Radomiem a Dobieszynem będzie zapewniony przejazd jednym torem. Od Dobieszyna do Warszawy po dwóch torach - precyzuje Jakubowski.
Przy wiaduktach robota wre
Na realizację prac przy wiadukcie na ul. Kozienickiej pozwala tymczasowa kładka dla pieszych i rowerzystów, która przede wszystkim zapewnia komunikację mieszkańcom. - Budowane są przyczółki i podpory. Nowy wiadukt między ul. Kozienicką i Struga będzie miał dwa przęsła. Przewidziano więcej pasów ruchu - trzy pasy zamiast dotychczasowych dwóch. Z wiaduktu na nowy przystanek Radom Gołębiów będzie można dostać się windami. Przebudowana zostanie kompleksowo obszar kolejowy pod wiaduktem. Nowy peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie - opisuje Karol Jakubowski.
Przy wiadukcie na ulicy Gołębiowskiej zdemontowana została stara betonowa konstrukcja. - Już wybudowano nową przeprawę, dostosowaną do kursowania pociągów z prędkością do 160 km/h. Kolejne prace, m.in. układana izolacja, przygotują obiekt do układania torów i montażu elementów wyposażenia linii kolejowe - wyjaśnia Jakubowski.
Na wiadukcie przy ulicy Energetyków kończą się prace. Gotowa jest konstrukcja obiektu. Wykonawca układa izolację obiektu, która zapewni właściwe odprowadzenie wody po opadach. Rozpoczęły się prace przygotowujące do ułożenia nowych torów. Następnie wywieszana będzie sieć trakcyjna.
Lepszy dostęp do kolei
Od 14 marca pociągi z Warki w stronę Radomia na odcinku do Dobieszyna jeżdżą dwoma torami. Dwutorowa trasa zwiększa sprawność połączeń i ogranicza niespodziewane przerwy w kursowaniu pociągów. Składy przejeżdżają już nowym mostem kolejowym nad Pilicą.
Podróżni skorzystają z lepszego dostępu do kolei dzięki nowym peronom i zmodernizowanym stacjom i przystankom m.in.: Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola. Budowane są nowe konstrukcje peronów. - Wykonawca pracuje na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. Z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu na wysokości kilku metrów kończy się rozwieszaniu sieci trakcyjnej. Montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Roboty widać obok torów. Na drogach dojazdowych do przejazdów kolejowo-drogowych układany jest asfalt - wymienia Karol Jakubowski.
Szybciej z Warszawy do Radomia
PKP PLK podtrzymują wcześniejsze deklaracje, że po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych (co może, niestety, potrwać) najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe województwa.
Wartość modernizacji linii kolejowej nr 8, odcinka Warszawa Okęcie - Radom i odcinka Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
kat, bdb
Fot. PKP PLK
- W Radomiu budowane są dwa wiadukty. Na zdjęciu obiekt na ulicy Gołębiowskiej (fot. Sebastian Pawłowski)
- Kładka nad torami na ulicy Kozienickiej