Po Radomiu będą jeździć: Niedymek, Baterek, Amperek… To imiona nowych elektrycznych autobusów

11 października 2019

Niedymek, Elektryczek, Woltek, Naprądek, Iskra, Amperek – takimi m.in. imionami zaproponowali nazwać radomianie elektryczne autobusy, które w połowie przyszłego roku zaczną jeździć po Radomiu. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne już przygotowuje się na przyjęcie nowych pojazdów.

  12(1)     - Z końcem września na terenie zajezdni MPK przy ul. Wjazdowej zakończyła się inwestycja, zakładająca wykonanie stacji ładowania autobusów elektrycznych. Stacja dostosowana jest do jednoczesnego ładowania 30 elektrobusów przez 24 godz. na dobę - informuje zastępca dyrektora MPK w Radomiu Piotr Szprendałowicz. Dodatkowymi zadaniami w ramach inwestycji były: modernizacja istniejącej infrastruktury energetycznej na terenie zajezdni oraz doprowadzenie zasilania rezerwowego do stacji tankowania CNG. Koszt całej inwestycji wyniósł 613 tys. zł. Przypomnijmy: pierwszych 10 autobusów elektrycznych, które w połowie przyszłego roku zasilą flotę MPK, zakupionych zostało przez miasta w ramach tzw. multimodalnego, na który gmina uzyskała ponad 55 mln zł unijnego dofinansowania. Niedymek i Elektryczek MPK zorganizowało internetowy konkurs na imiona dla pierwszych w Radomiu 10 autobusów elektrycznych. Zgodnie z regulaminem konkursu można było wybierać z finałowej dwudziestki wyłonionej przez komisję konkursową spośród ponad 130 nadesłanych propozycji. W wyniku głosowania internautów wybrane zostały następujące nazwy/imiona: Niedymek, Elektryczek, Woltek, Naprądek, Iskra, Baterek, Amperek, Ekuś, Bezemisjusz. Autorzy zwycięskich nazw otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe ufundowane przez producenta zakupionych autobusów elektrycznych, firmę Solaris Bus & Coach. Komfortowo po… sukcesy sportowe i nie tylko MPK pozyskała też w ramach leasingu komfortowy autokar (poprzedni został wycofany z eksploatacji) MAN Lions’s Coach L/R08. - Pojazd zarejestrowany został w listopadzie 2015 roku. Wykorzystywany był do przewozów wewnętrznych na terenie firmy Volkswagen, stąd jego minimalne zużycie eksploatacyjne, w tym przebieg – zaledwie 15 tys. 487 km - podkreśla dyrektor Szporendałowicz. Autokar ma 61 miejsc siedzących. Wyposażony jest m.in. w caffe bar, lodówkę, toaletę oraz ładowarki USB i gniazdka sieciowe przy każdym fotelu pasażerskim. Zaletą wnętrza jest także możliwość dostosowania ilości oraz układu foteli do specyfiki przewozu. Autokar spełnia najwyższe normy emisji spalin w transporcie samochodowym - EURO 6. Cena netto leasingu operacyjnego wyniosła 891 tys. 549 zł.  Spółka zastrzegła sobie prawo opcji wykupu autobusu za kwotę, odpowiadającą 1 proc. wartości netto przedmiotu leasingu. - Autokar nie został na trwale oklejony symbolami klubów sportowych,  jak było to dotychczas, ale zastosowaliśmy formę zmiennego nanoszenia folii magnetycznych: uniwersalnych – dedykowanych spółce i miastu oraz indywidualnych – promujących kluby sportowe, mające zawarte umowy przewozowe z MPK, tj. RKS Radomiak Radom, HydroTruck Radom, Cerrad Enea Czarni Radom oraz Broń Radom - wylicza Piotr Szprendałowicz. kat, bdb Fot. MPK Radom  
Tags