Podał się za pracownika banku i pobrał na cudzy rachunek pożyczkę. Policja ostrzega

28 kwietnia 2021

Mężczyzna zainstalował na swoim telefonie aplikację na prośbę rzekomego pracownika banku. Na skutek tego na jego koncie przeprowadzono kilka transakcji i zrealizowano pożyczkę. Policja apeluje, aby nie wchodzić w nieznane linki oraz nie instalować aplikacji do zarządzania zdalnie pulpitem.

 

Zdjęcie ilustracyjne

 

- Wszystko zaczęło się od telefonu do mężczyzny, w którym oszust podawał się za pracownika banku i poinformował o podejrzanym przelewie. Polecił, by ten zainstalował aplikację na swoim telefonie, po czym przekazywał kolejne instrukcje, co ma robić. Po zainstalowaniu aplikacji poszkodowany przekazywał oszustowi treść esemesów, jakie system bankowy przesyłał na jego telefon jako potwierdzenia działań dokonywanych na jego rachunku. Mężczyzna nie był świadomy, że te działania, to nic innego jak przelewy, które robił przestępca na swoje konta.  Przekazał również oszustowi dane karty bankomatowej, po czym miał zadzwonić na infolinię banku, by odblokować bankowość elektroniczną. Gdy faktycznie skontaktował się z infolinią, dowiedział się o wykonanych z jego konta transakcjach i pożyczce na kwotę blisko 20 tys. zł - relacjonuje Justyna Leszczyńska z KMP w Radomiu.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w takich sytuacjach. - Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu czy hasła do konta, a także kodów autoryzacyjnych. Nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.  soba, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze najprawdopodobniej jest oszustem - wyjaśnia Leszczyńska.

kat

 

 

 

 

Tags