Przygotowania do przebudowy Wojska Polskiego. Wiadukt będzie wyburzony

20 kwietnia 2016

MZDiK ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy miejskich odcinków dróg krajowych nr 9 i 12, czyli końcówki ul. Żółkiewskiego, ronda Popiełuszki, ul. Zwolińskiego oraz al. Wojska Polskiego. Inwestycja, bardzo potrzebna i wyczekiwana od dawna przez kierowców, znacznie usprawni ruch kołowy we wschodniej części Radomia.

    240707droga01   W planach jest przebudowa łącznie około 5,5 km dróg. MZDiK ma już dla tej inwestycji decyzję środowiskową (oprócz ul. Zwolińskiego, dla której nie jest ona wymagana) oraz program funkcjonalno-użytkowy. - Początkowo  mieliśmy zamiar ubiegać się o fundusze unijne i zrealizować to zadanie w formule "Zaprojektuj i wybuduj". Ponieważ jednak pieniądze w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" są dla nas niedostępne, zamierzamy postarać się o dofinansowanie z innych źródeł, w tym m.in. z budżetu państwa. Aby skutecznie zabiegać o te fundusze, musimy posiadać pełną dokumentację techniczną wraz z ważnym pozwoleniem na budowę. W związku z tym ogłosiliśmy przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej - wyjaśnia rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak będzie wyglądał układ komunikacyjny po przebudowie? W MZDiK twierdzą, że na razie jest o wiele za wcześnie, żeby mówić o szczegółach dokumentacji. - Ale wiadomo na pewno, że al. Wojska Polskiego, pozostały do przebudowy fragment Żółkiewskiego i Zwolińskiego po zakończeniu inwestycji będą miały po dwie jezdnie (po dwa pasy każda). Istniejący wiadukt nad linią kolejową Radom-Dęblin zostanie wyburzony, a w jego miejscu zbudujemy dwa całkiem nowe wiadukty. Powstaną chodniki i drogi dla rowerów. Rondo Popiełuszki zostanie powiększone do rozmiarów ronda Narodowych Sił Zbrojnych (tzw. warszawskiego) po to, by zwiększyć jego przepustowość. Ruch na tym rondzie będzie odbywał się na jednym poziomie. Zrezygnowaliśmy z dawnej koncepcji budowy w tym miejscu skrzyżowania dwupoziomowego z uwagi na bardzo duże koszty realizacji takiego rozwiązania - opisuje rzecznik. Z racji na dużą wartość zamówienia, zostało ono zgłoszone do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, a niebawem ukaże się także w Biuletynie Informacji Publicznej MZDiK. Na oferty od firm zainteresowanych tym zamówieniem drogowcy czekają przez półtora miesiąca. kat    
Tags