Radomianka uwierzyła, że dzwoni do niej pracownik banku. 45-latka straciła 50 tysięcy złotych

22 lutego 2024

Tym razem oszust poinformował, że zgromadzone na koncie 45-latki pieniądze są zagrożone i aby je ratować musi przelać swoje oszczędności na techniczne konta banku. Kobieta straciła blisko 50 tys. zł. Radomscy policjanci kolejny raz ostrzegają przed przestępcami podającymi się za pracowników banku, którzy dzwonią z oficjalnych numerów tychże.

 

Zdjęcie ilustracyjne

 

W ostatnich dniach policjanci odnotowali kolejny  przypadek oszustwa na pracownika banku. - Do 45-letniej mieszkanki Radomia zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował, że  pieniądze zgromadzone na jej koncie bankowym są zagrożone kradzieżą. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić przed utratą oszczędności. Następnie przekonał kobietę aby przelała pieniądze na konta techniczne banku. Kobieta przekazała w ten sposób oszustowi blisko 50 tys. y zł - informuje rzeczniczka radomskiej policji Justyna Jaśkiewicz. Podkreśla, że coraz częściej oszuści podają się za pracowników banku. - Numer telefonu, z którego dzwonią fałszywi pracownicy banku wygląda na numer oficjalny. Dlatego apelujemy o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa - ostrzega rzeczniczka.

Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego SMS. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. - Zachowajmy czujność i nigdy nie działajmy pod wpływem emocji. Nasze podejrzenia powinno zwrócić też to, że oszuści podający się za pracownika konkretnego banku polecają zrobić przelewy na konta w innych bankach - wyjaśnia Jaśkiewicz.

Kolejna rada: gdy usłyszymy tego typu historie najlepiej rozłączmy się, a po chwili sami skontaktujmy się ze swoim bankiem. Najlepiej osobiście w placówce banku zweryfikować usłyszaną historię. Pamiętajmy też, że oszuści często podszywają się pod inne numery telefonu. Miejmy świadomość, że połączenie pochodzące z numeru banku nie oznacza, że dzwoni do nas jego pracownik. O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję.

kat

 

Tags