Takiej inwestycji w Radomiu jeszcze nie było. Gigant logistyczny powstanie na terenach byłej ciepłowni przy ul. Energetyków
To będzie gigantyczna inwestycja logistyczna. Na terenach dawnej ciepłowni Radomskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej przy ul. Energetyków powstanie terminal intermodalny wraz z parkiem logistyczno-produkcyjnym. Nowy projekt TG Park Północ w Radomiu będzie budowany etapami.
To TG Park Północ jest bliźniaczą spółką do TG Park; spółka powstała w 2009 r. Buduje i wynajmuje nowoczesną powierzchnię magazynową i produkcyjnej dla podmiotów zewnętrznych. Pierwszym projektem spółki TG Park był własny kompleks hal zlokalizowany w Radomiu przy ul. Samorządowej. Dotychczas powstało ponad 70 tys. m kw.
Upadł 150-metrowy komin
Jak poinformował portal Poperty News.pl, TG Park Północ nabył prawa do terenu ciepłowni RADPEC-u przy ul. Energetyków pod koniec 2020 r. Po zakupie działek w przemysłowej części miasta rozpoczęły się wyburzenia starych obiektów, w tym głównego budynku kotła, nawęglania, podajników i infrastruktury. W sierpniu 2021 r. spektakularnie metodą strzałową wyburzono 150-metrowy komin.
W ciągu ostatnich lat uporządkowano teren i przegotowano do realizacji nowej inwestycji oraz uzyskano świadectwo bezpieczeństwa dla bocznicy kolejowej oraz decyzje środowiskowe. Obecnie do dyspozycji jest 45 ha - w tym własna bocznica kolejowa.
Pierwszy etap na wiosnę 2024
"Zgodnie z założeniami, w ramach TG Park Północ powstaną cztery nowoczesne hale wysokiego składowania klasy A z częścią biurowo-socjalną o łącznej powierzchni 100 tys. kw. Powierzchnie poszczególnych hal wahają się od 5,8 tys. mkw. do 50 tys. m kw" - czytamy na Poperty News.pl. Zaplanowano również doki załadunkowe, bramy zerowe, parkingi i place manewrowe.
TG Park Północ dysponuje własną bocznicą kolejową wraz z uzyskanym świadectwem bezpieczeństwa (zgoda na użytkowanie bocznicy). W ramach inwestycji zaplanowano m.in. budowę terminala (5 torów o łącznej długości 3,8 tys. m), placu przeładunkowego, wewnętrznych dróg, parkingów, budynków biurowych, budynku naprawy taboru kolejowego maszyn i rządzeń terminalowych oraz hali przeładunkowej i budynku myjni kontenerów wraz z warsztatem.
Terminal będzie również przystosowany do obsługi ładunków niebezpiecznych.
Najmniejszy ślad węglowy
Inwestycja ma być przyjazna środowisku, a eksploatacja obiektów ma zostawić jak najmniejszy ślad węglowy. W związku z tym, planowane budynki będą nisko emisyjne i efektywne energetycznie.
Inwestycja będzie realizowana etapami. Pierwsza faza ruszy wraz z pozwoleniem na budowę, czyli prawdopodobnie na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2024 r. Pierwsi najemcy będą mogli rozpocząć działalność na nowych powierzchniach na przełomie 2024 i 2025 r.
kat, bdb