Trasa NS nie zostanie wybudowana w tym roku. To wszystko przez błędy rachunkowe

26 stycznia 2018

Błędy rachunkowe po stronie oferenta prawdopodobnie sprawiły, że jest tak ogromna rozbieżność między ceną, jaką konsorcjum budowlane zaproponowało za wykonanie trasy NS, a kwotą jaką na ten cel zarezerwowało miasto. To opóźni oddanie „eneski” o kilka miesięcy.

 
Drogowskaz już gotowy

Drogowskaz już gotowy

  Przypomnijmy: jedyna firma, która złożyła ofertę w przetargu na realizację inwestycji drogowej, zażądała za roboty aż 36 mln zł. Tymczasem miasto zarezerwowało na ten cel zaledwie 19 mln zł. Obecnie w MZDiK trwa sprawdzanie oferty konsorcjum firm Inżynieria Rzeszów – Budromost Starachowice pod względem formalnym. Niewykluczone jednak, że przetarg trzeba będzie unieważnić. Wiceprezydent Konrad Frysztak zapewnia, ze duża rozbieżność pomiędzy kwotą, za jaką MZDiK chciało wybudować trasę NS, a wysokością oferty złożonej przez konsorcjum, zwróciła uwagę magistratu. - Wydaje się, że oferent popełnił kilka błędów rachunkowych, prawdopodobnie wyceniając pewne rzeczy dwukrotnie, a nawet trzykrotnie, bo prace wyburzeniowe są dokładnie pomnożone przez trzy razy w stosunku do kosztorysu. Więc to pewnie błędy po stronie oferenta, nie po stronie projektanta, który przygotował kosztorys - mówi wiceprezydent Frysztak. Protokół z prac komisji przetargowej ma być gotowy na początku przyszłego tygodnia. - Wtedy podejmiemy decyzję, co dale. Prawdopodobnie będziemy ogłaszać kolejny przetarg - wyjaśnia wiceprezydent. Podkreśla, ze sama procedura przetargowa trwa około dwóch miesięcy, zatem termin zakończenia budowy na pewno będzie przedłużony o kilka miesięcy, czyli finału na pewno nie będzie w grudniu tego roku. Konrad Frysztak podkreśla, że jednak za wcześnie jest, by mówić, że te perturbacje spowodują również kłopoty Wodociągów Miejskich, które planują swoją inwestycję na ul. Żeromskiego w 2019 roku. - Rozmawiałem z wiceprezesem Wodociągów  i poinformowałem go jaka jest sytuacja i nie wzbudziło to jakiś większych obaw z jego strony - wyjaśnia Konrad Frysztak. Przypomina, że miasto prowadziło już podobne inwestycje, np. przebudowę węzła nad linia kolejową na Żółkiewskiego i tam prace skończyły się na kilka miesięcy przed terminem. Trasa NS (a właściwie jej pierwszy odcinek od ronda Mikołajczyka do ul. Żeromskiego i Szklanej) ma odciążyć zatłoczoną i korkującą się ul. 25 Czerwca. Bożena Dobrzyńska
Tags