Trzeci etap trasy N-S. W październiku będzie przetarg na projekt i budowę

23 września 2019

Miasto przygotowuje się do budowy trzeciego etapu trasy N-S. Pobiegnie ona od nowego ronda przy ul. Żeromskiego w pobliżu wiaduktu na Lubelskiej, potem wzdłuż torów kolejowych, przez Kozienicką do Żółkiewskiego. Prezydent chce, by do roku 2023 gmina przeznaczyła na na ten cel kwotę 30 mln zł.

  P1240028   - Na najbliższej sesji rady miejskiej taki wniosek będzie rozpatrywany - zapowiada wiceprezydent Konrad Frysztak. Informuje, że w tej chwili trwają prace nad programem funkcjonalno-użytkowym, a w drugim tygodniu października zostanie ogłoszony przetarg w systemie "zaprojektuj i wybuduj" na projektowanie i budowę trzeciego odcinka trasy N-S. - Całość drogi to około trzech kilometrów. Bedzie ona biegła wzdłuż linii kolejowej. Jak informowałem kilka tygodni temu, po ponad roku otrzymaliśmy z PKP PLK uzgodnienia dotyczące zbliżenia do trasy kolejowej. To pozwoliło nam na rozpoczęcie prac nad programem funkcjonalno-użytkowym; teraz te prace kończymy - mówi wiceprezydent. Konrad Frysztak przypomina, że odcinek "eneski" od Beliny- Prażmowskiego do Żeromskiego jest od jakiegoś czasu przejezdny. - W ciągu kilku, kilkunastu dni spodziewamy się włączenia łącznic do wiaduktu na ul. Słowackiego - mówi wiceprezydent. Zapewnia, że zdaje sobie sprawę, że po oddaniu do użytku pierwszego odcinka trasy N-S ruch na ul. Szklanej znacznie się zwiększył. - Wiemy, że mieszkańcy się niepokoją, ale wybudowanie trasy N-S odciąży tę ulicę. Dzisiaj kierowcy w naturalny sposób szukają alternatywy i szybszego dojazdu. Dlatego chcemy wybudować te ulicę tak, aby wszyscy, którzy wjeżdżają z północnej części miasta - Rajca, Gołębiowa, ale również spoza miasta - Pionek, Kozienic, Jedlni mieli dobry dojazd do centrum, do dworca kolejowego, a zarazem taki, który nie będzie burzył spokojnego życia mieszkańców ulicy Szklanej i Osiedla Nad Potokiem - podkreśla wiceprezydent Frysztak. Na trasie w ciągu ul. Kozienickiej powstanie wiadukt, który będzie budowany razem z PKP PLK. - Budując swój wiadukt PKP dobuduje przęsło, a droga będzie dalej biegła wzdłuż torów kolejowych aż do Żółkiewskiego wyjaśnia wiceprezydent. bdb
Tags