Trzeci odcinek trasy N-S będzie gotowy na wiosnę 2025 r. Są dodatkowe miliony na budowę
Władze miasta i wykonawca inwestycji nie muszą się martwić o finansowanie trzeciego etapu budowy trasy N-S. Właśnie dotarła do Radomia dobra informacja, że gmina dostanie na realizację zadania ponad 20 mln zł. Pieniądze pochodzą z kasy samorządu województwa mazowieckiego.
Przypomnijmy: trzeci odcinek trasy N-S połączy rondo Zapały w Śródmieściu (obok budowanego nowego wiaduktu nad torami) z Gołębiowem I. Odciąży zarówno ulicę Szklaną, jak też fragmenty ulic Struga, Zbrowskiego, Żeromskiego i 25 Czerwca. Trasa będzie biegła głównie obok linii kolejowej do Warszawy. W trzech miejscach będzie można z niej zjechać na osiedle Nad Potokiem, natomiast w dwóch - na Gołębiów I. Powstanie też węzeł drogowy przy ulicy Struga, w pobliżu wiaduktu nad torami.
Efekt współpracy
- Prawie 21 milionów złotych otrzymamy z funduszy unijnych na trzeci etap budowy trasy NS. Nasz wniosek o dofinansowanie prac na odcinku od ul. Żeromskiego do łącznika z ul. Andersa, został zaakceptowany przez władze województwa mazowieckiego - poinformowała w mediach społecznościowych wiceprezydent Radomia Katarzyna Kalinowska. Jak podkreśla, to kolejny efekt dobrej współpracy, o której tak wiele mówiono przed wyborami samorządowymi. "Dziękuję za wsparcie wicemarszałkowi Rafał Rajkowski i jestem przekonana, że przed nami realizacja jeszcze wielu wspólnych projektów, które będą dobrze służyły mieszkańcom naszego miasta" - podkreśla Kalinowska.
Przejście podziemne i roboty instalacyjne
Jak informował ostatnio MZDiK, gotowe, chociaż jeszcze nieudostępnione dla pieszych jest już nowe przejście podziemne pod trasą N-S obok przystanku kolejowego Radom-Gołębiów. W tym rejonie powstanie dojście do tego tunelu od strony skrzyżowania ulic Andersa i Skorupki na Gołębiowie I. Piesi lub rowerzyści będą mieli krótszą drogę do peronu.
Przy trasie N-S trwają ostatnie prace instalacyjne, związane z oświetleniem ulicznym i sygnalizacją świetlną, a także roboty porządkowe, m.in. profilowanie skarp i urządzanie zieleńców. Pomiędzy terenem kolejowym a drogą montowane jest również ogrodzenie, uniemożliwiające przekraczanie obydwu szlaków w niedozwolonych miejscach.
Ten ważny etap trasy N-S ma powstać do wiosny 2025 r. Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag z Pruszkowa.
kat, bdb